دبیر قرارگاه عدالت تربیتی آموزش و پرورش گلستان گفت:۳۱ گروه جهادی به ساماندهی مدارس کم برخوردار گلستان کمک می‌کنند.

محمود حسین زرگری گفت: رویکرد اصلی قرارگاه عدالت تربیتی محرومیت زدایی از مدارس با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: مهمترین طرح امسال آموزش و پرورش طرح شهید روح الله عجمیان است که توسط پنج گروه جهادی «بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان، معلمان بازنشسته، سپاه و فرهنگیان و شاغلان آموزش و پرورش» در حال اجراست.

وی افزود: این طرح شامل تعمیرات میز و نیمکت و تخته‌های کلاس درس، رنگ آمیزی دیوار‌ها و محوطه مدرسه، ترسیم دیوارنگاره‌هایی با مضمون شاد و تربیتی، زیباسازی و شاداب سازی نمازخانه مدارس، ایجاد حیاط پویا و بانشاط و بهسازی سرویس‌های بهداشتی است.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: مرحله نخست فعالیت این گروه جهادی سال گذشته در ۵۹۳ مدرسه انجام شد و در مرحله دوم برای امسال اجرای طرح در ۲۰۹ مدرسه پیش بینی شد که تاکنون از این تعداد کار جهادی در ۱۰۹ مدرسه آغاز شده است.

حسین‌زرگری گفت: طرح شهید حسین پورجعفری از دیگر طرح‌هایی است که برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت مناطق کم‌برخوردار مانند تامین نیاز‌های آموزشی از جمله کیف و کفش و لوازم التحریر، پرداخت کمک هزینه به حساب سرپرست خانوار‌ها و درمان رایگان از سال گذشته آغاز شده و تاکنون دانش آموزان ۸۳۷ مدرسه از آن برخوردار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار