سه طرح توانبخشی ویژه بهبودیافتگان و مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای پسران بالای ۱۴ سال در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

سه طرح توانبخشی ویژه مددجویان زیر پوشش بهزیستی در یاسوج شامل ۲ طرح توانمندسازی ، صیانت اجتماعی بهبودیافتگان و همچنین مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای پسران بالای ۱۴ سال با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
 
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح این طرح با بیان اینکه یاری رساندن به نیازمندان بر اساس کرامت انسانی رحمت الهی است، گفت: این مرکز باهدف توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان از مواد مخدر راه‌اندازی شده است.
 
دامیار افزود: توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان چرخه فراموش‌شده‌ای در فرایند درمان اعتیاد بود که امروز با درایت و تدبیر همکارانم این مرکز راه‌اندازی شده است.
 
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: بعد از بهبود فرد گرفتار به مواد خانمان‌سوز مخدر آنها اغلب رها می‌شوند و شاید دوباره لغزش پیدا کنند؛ لذا ما براین‌اساس که این مرکز را راه‌اندازی کردیم که برای توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان گام‌های بعدی را برداریم.
 
وی افزود: این مرکز برای افراد بی‌خانمان و راه اندازی شده از جامعه و خانواده است و بهزیستی با پوشش‌دادن این افراد راهکاری مناسب و عملی برای توانمندسازی آنها در پیش می‌گیرد و در مدت ۶ ماه تا یک سال آنها در مرکز حرفه آموزی و دانش‌های مختلف مهارت‌های زندگی بهتر را می‌آموزند.
 
دامیار با بیان اینکه نبود این مرکز یک خلأ در فرایند درمان و پیشگیری از اعتیاد بود، تأکید کرد: هدف اصلی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان این افراد با توانایی و مهارت کافی به آغوش خانواده برگردند.
 
وی افزود: خانواده‌ها نباید گرایش فرزندان و سایر اعضای خانواده به مواد مخدر را کتمان کنند چرا که کتمان‌کردن‌ها عواقب بدتری در پی خواهد داشت که شاید تا سال‌ها آن خانواده را در رنج و مشقت قرار دهد.
 
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خیلی از افرادی که گرفتار مواد مخدر می‌شوند؛ ابتدا از یک نخ سیگار شروع می‌کنند؛ لذا نباید کتمان کرد. در ضمن مشاوره ۱۴۲۸، خط ملی اعتیاد و هم خط ۱۲۳ به صورت شبانه روزی فعال و آمادگی مشاوره به شهروندان را دارند.
 
دامیار ادامه داد: خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ به صورت شبانه روز آمادگی پاسخ را دارد و در صورت نیاز خانواده‌ها با این شماره تماس و مشکلات را در میان بگذارند و قطعاً مفید واقع خواهد شد.
 
وی گفت: در بحث توانمندسازی جامعه هدف در مدت دو سال اخیر، قریب به ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در حوزه مسکن داشتیم. در بحث اشتغال پس از طی فرایندهای الزامی از جمله مهارت آموزی نزدیک به ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره پرداخت شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.