درحالیکه اتحادیه اروپا سعی دارد روابط خود را با جمهوری‌خواهان احیا کند، در درون امید دارد هریس پیروز انتخابات آمریکا شود.

بلومبرگ گزارش داد که اروپا در مورد احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید وضعیت پر استرسی را تجربه می‌کند و امید‌های اروپا به کامالا هریس و دیدگاه اعلام شده او در مورد سیاست‌های خارجی و امنیتی بسته شده است.

براساس گزارش آر تی، به گفته مقامات اتحادیه اروپا، دولت‌های اروپایی بی سر و صدا به دنبال توسعه روابط با جمهوری‌خواهان آمریکایی هستند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت پیروزی ترامپ آن‌ها همچنان با کاخ سفید ارتباط دارند. 

در عین حال، دیدگاه هریس از سیاست خارجی و امنیتی آمریکا همان چیزی است که بسیاری از کشور‌های اروپایی آن را جذاب می‌دانند. بلومبرگ به بحث‌های قبلی هریس در مورد اهمیت دخالت آمریکا در امور جهانی اشاره کرد و آن را با آنچه انزواگرایی ترامپ در این زمینه توصیف کرد، مقایسه نمود.

مزیت دیگری که اروپا هریس را به نفع خود می‌یابد، فیلیپ گوردون، مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور آمریکا است که درک عمیقی از اروپا و نیاز‌های امنیتی آن دارد.

اگر دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند تغییرات خیلی زیادی اتفاق نمی‌افتد، فشار به روسیه از ناحیه اروپا افزایش پیدا می‌کند، شرایط خاورمیانه مانند گذشته باقی می‌ماند، فشارهایی که دموکرات‌ها به چین می‌آورند، در همین حد خواهد فود.

 در مقابل اگر ترامپ پیروز شود، قطعا روسیه در جنگ با اوکراین دست بالاتر را خواهد داشت و خواه ناخواه مناطقی که تصرف کرده در اختیار مسکو می‌ماند، ضمن این‌که ترامپ زلنسکی را مجبور خواهد کرد تا به آتش‌بس تن دهد و در نتیجه نوعی پیروزی برای روسیه رقم می‌خورد. از سوی دیگر ناتو در زمان ترامپ تضعیف می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار