مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال 10 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای منطقه ترانزیت شده است.

شهرام دیلمقانی درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران گفت: این میزان از فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به شش کشور آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان و منطقه آزاد کیش ترانزیت شده است.

وی افزود: این اقدام در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها انجام شد.

دیلمقانی ادامه داد: برای انجام کنترلهای بهداشتی، 10 نوع فرآورده های دامی به وزن کلی بیش از 10 هزار و 587 تن از کشورهای ترکیه، اسپانیا، آمریکا، برزیل، آلمان، مصر، اکراین و اتریش وارد کشور شده و پس از بازدیدهای بهداشتی محموله ها در محل قرنطینه مرزی بازرگان و صدور گواهینامه ترانزیت شدند.

وی در ادامه از جابجایی بیش از 22 هزار و 433 تن و 530 کیلو گرم فرآورده‌های دامی از استان به 19 استان کشور طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: امسال مرغ زنده و گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند، عسل، شیر، ماهی، پودر گوشت، آلایش خوراکی و غیر خوراکی و پی خام به سایر استان‌ها صادر شد.

وی اضافه کرد: 48 هزار 546 جلد پوست خام گاوی و گوسفندی و تبلوی گاوی، 49 هزار و 204 راس دام زنده گاو، گوساله، گوسفند، بز و اسب، یک میلیون، 456 هزار و 150 عدد بچه ماهی و تخم چشم زده، 143 هزار و 960 کندوی زنبور عسل، 854 تن نهاده دامی از آذربایجان غربی به سایر استان‌ها صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 18هزارو 160رشته روده، 84 میلیون و 800 هزار و 854 عدد تخم مرغ نطفه دار، 12میلیون و847 هزار و 582 قطعه جوجه یک روزه و 20 هزار و227 تن تخم مرغ خوراکی پس از بازرسیهای بهداشتی و قرنطینه ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به استانهای خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی، همدان، قم، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان و بلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و صادر شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.