سه فروند شناور خدماتی پس از اتمام تعمیرات اساسی، زیرآبی و بازدید‌های دوره‌ای در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به آب‌اندازی شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یدک‌کش‌های پرقدرت رشید ۲ و هدایت یک بعد از پایان عملیات تعمیرات اساسی زیرآبی و بازرسی‌های موسسه رده‌بندی به‌آب‌اندازی شد تا پس از سایر تعمیرات روآبی و آزمایش‌های مختلف وارد چرخه عملیاتی شوند.

مهدی بروغنی افزود: شناور جستجو و نجات ناجی ۱۲ نیز که به علت ورود طناب به داخل سیستم رانش دچار سانحه شده بود، بعد از داکینگ، رفع نقص و تعویض بخش‌های آسیب دیده به آب‌اندازی شد.

وی گفت: از مهم‌ترین ویژگی این تعمیرات استفاده از توان سازندگان داخلی در ساخت و تراش بوش‌های شافت و پروانه یدک کش رشید ۲ است.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: عمده تعمیرات این دو فروند یدک کش شامل داکینگ خزه تراشی شستشوی بدنه زیرآبی و روآبی گریت بلاست و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه مطابق آیین نامه موسسات رده‌بندی رنگ‌آمیزی بازدید شافت و پروانه و سیستم رانش بازدید و لایروبی مخازن باز کردن و اندازه‌گیری سیستم مهار شامل لنگر و زنجیر لنگر و تعمیرات سیستم لوله‌کشی است.

داکینگ و آنداکینگ به عملیات به آب اندازی و از آب گیری گفته می‌شود.

سرسره تعمیراتی در بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناور‌هایی تا تناژ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.