معاون سوادآموزی استان سیستان و بلوچستان گفت: بالابردن سطح فرهنگ عمومی در جامعه یکی از راه‌های اصلی ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

 سالار سنجرزهی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان تفتان با تأکید بر اینکه سوادآموزی باید از روال سنتی کاملاً خارج شده و به فرایند سیستمی کامل برسد، بیان کرد: اگر کار سیستماتیک شود دیگر کمتر از مسیر خارج شده و هم در شناسایی افراد بی‌سواد جامعه و هم در تحت پوشش قراردادن آنها به موفقیت‌های بهتری می‌توانیم دست یابیم.

 وی بالابردن سطح فرهنگ عمومی در جامعه را یکی از راه‌های اصلی ریشه‌کنی بی‌سوادی دانست و خاطرنشان کرد: البته در بحث فرهنگ‌سازی همه ارگان‌ها به‌ویژه صداوسیما باید کمک کنند و در قالب برنامه‌های جذاب و از زبان هنر بهتر می‌توان مردم را تشویق و در آنان ایجاد انگیزه کرد.

 علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان با اشاره به اینکه عدم شناسایی بی‌سوادان در سطح شهرستان یکی از معضلات اصلی سازمان نهضت سوادآموزی است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به‌تن‌هایی و بدون کمک ارگان‌های دیگر قادر به شناسایی افراد بی‌سواد در سطح جامعه نیست و در این حوزه باید کار جدی‌تری صورت پذیرد.

 وی با تأکید بر تقویت مراکز یادگیری محلی در سطح شهرستان، همکاری بخشداران، شهرداری و دهیاران را در شهرستان و روستا‌ها خواستار شد و گفت: در بحث سوادآموزی به‌هیچ‌وجه شناسنامه (مطابق دستورالعمل) را نباید مورد ملاک قرار دهیم و در هر صورتی شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان بی‌هویت را نیز فراهم آوریم چرا که در نظام جمهوری اسلامی هیچ‌کس نباید از حق خواندن و نوشتن محروم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار