به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، بیش از ۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در پایین دست سد‌های استان، از دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

آرش آریانژاد گفت: با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس، در حال حاضر بیش ار ۲۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد‌های استان  از دیم به آبی تبدیل شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: ۱۷ هزار هکتار مانده از اراضی پایاب سد‌های کردستان نیز به آبی تبدیل خواهند شد که با احتساب این رقم مجموعا به 37 هزار ۸۷۰ هکتار افزایش می یابد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق مطالبات مردم در شهرستان‌های مریوان و کامیاران در سال گذشته میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد گاران مریوان آبی شده است و امسال نیز یک هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری زهکشی قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: باتوجه به هماهنگی‌های بعمل آمده مابین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، در نظر است پس از بررسی کارشناسی ابعاد مختلف موضوع، تا سقف یکصد هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد‌های استان از دیم به آبی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.