دبیر دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی خراسان شمالی گفت: مرحله استانی این جشنواره با حضور ۵۲۶ دانش آموز آغاز شد.

سید خلیل موسوی گفت: این برای دانش آموزان متوسطه اول مدارس روستایی و شهری استان برگزار شده است. 
وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی ۱۰۰۰ اثر به مرحله ارزیابی رسید، افزود: از این تعداد، ۵۶۲ نفر از دانش‌آموزان توانستند به مرحله ارزیابی استانی راه پیدا کنند که داوری آثار آنها طی دو روز انجام می‌شود.
دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی استان هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعداد‌های دانش آموزان، حمایت‌ها و هدایت تحصیلی است و برگزیدگان هر یک از ۱۳ محور این جشنواره در استان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
به گفته موسوی، در صورتی که ایده دانش آموزان در مرحله کشوری تبدیل به فناوری شود توسط شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده به وزارت آموزش و پرورش حمایت خواهند شد.
دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی استان گفت: خراسان شمالی در دوره‌های گذشته نیز عملکرد درخشانی داشته و امسال نیز توانست در حوزه‌های بازارچه کسب و کار، برنامه نویسی و بازی‌سازی و همچنین مهارت‌های زندگی رتبه نخست کشوری را کسب کند.

این جشنواره در ۱۳ محور شامل مهارت‌های زندگی، زبان انگلیسی، قرآن و معارف اسلامی، ریاضی، برنامه نویسی، دست سازه، پژوهش، فرهنگ و هنر، کسب و کار دانش آموزی، آزمایشگاه، سلامت و تربیت بدنی، زبان و ادبیات فارسی و همچنین مناظره علمی برگزار می‌شود و دانش آموزانی که به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند از آثار خود دفاع می‌کنند تا توسط داوران ارزیابی شود.

نفرات برتر، نیمه اول مرداد ماه معرفی شده و پس از آن به مرحله کشوری می‌رسند.

برچسب ها: دانش آموز ، خوارزمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.