مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم گفت: تملک ۴۸ پلاک در مسیر اجرای خیابان ۱۶ متری در پروژه چهل اختران از منابع اراضی ۴۸ هکتاری در دستور کار قرار دارد.

علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم در جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عملکرد این سازمان در سال‌های گذشته اظهار داشت: از سال ۱۳۷۲ و با شکل‌گیری سازمان تا سال ۱۳۹۵، تنها خروجی سازمان، احداث مجتمع الغدیر و پارکینگ طبقاتی صحن امام خمینی (ره) بود که از سال ۱۳۹۵ به بعد، رویکرد سازمان بیشتر به بسترسازی و حوزه بلافصل زیارت ورود جدی‌تری صورت پذیرفت.

وی یکی از پروژه‌های سازمان در سال‌های گذشته را ورود به ساماندهی پیرامون امامزاده موسی مبرقع (ع) و محله چهل اختران دانست و افزود: این طرح مصوب سال ۱۳۸۵ با مساحت ۴.۳ هکتاری با مشارکت شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و اعتبارات دولتی آغاز و در بازنگری به ۲.۴ هکتار کاهش یافت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از تکمیل پارکینگ سطحی این پروژه در ماه‌های گذشته خبر داد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ احداث خیابان ۱۶ متری مصوب و با همکاری میراث فرهنگی اواخر سال گذشته اجرای این خیابان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۴۸ پلاک در مسیر برای اجرای خیابان ۱۶ متری، تصریح کرد: منابع تملک این املاک از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تأمین خواهد شد و برای تکمیل شبستان نیز تملک ۲ پلاک در دستور کار برآورد و کارشناسی قرار دارد.

خاکی همچنین با بیان اینکه مطالعات شهرسازی ضلع جنوبی حرم مطهر نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این محدوده ۶ هکتاری از شبستان تا چهارراه شهدا و باغ‌راه بهار را شامل می‌شود.

 

برچسب ها: شهرداری قم ، طرح تملک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار