مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف بیش از ۱۲۵ هکتار از اراضی دولتی این استان از ابتدای امسال تاکنون به ارزش ۶۵۵ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان خبر داد.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه این اراضی در قالب ۱۹ پرونده با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی و صیانت از اراضی دولتی آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شد، گفت: شهرستان‌های میرجاوه و زاهدان دارای بیشترین سطح رفع تصرف اراضی استان در این مدت بودند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهروندانی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهر‌های استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

اکبری همچنین با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی دولتی با آمادگی کامل حفاظت و حراست و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۴۱۷۲۵ و یا شماره گیری تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶، هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار