دادستان مرکز استان گلستان به دستگاه های اجرایی یک ماه مهلت داد تا تجهیرات و امکانات‌مورد نیاز برای اجرای احکام مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و مسدود کردن چاه های غیرمجاز را تامین کنند.

محمود اسپانلو در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد گفت: منابع طبیعی و امور آب و سازمان جهاد کشاورزی وظایف مهمی در حفاظت از خاک، منابع طبیعی و منابع ارزشمند آبی استان دارند و نباید اجازه دهند احکامی که با پیگیری‌های فراوان صادر شده است به بهانه کمبود بودجه و امکانات و یا با مصلحت اندیشی، به تعویق بیفتد.

اسپانلو افزود: اجرای قاطع احکام، دست متجاوزین را از منابع ملی و منابع آبی کوتاه می‌کند و اثر بازدارندگی دارد.

دادستان بر تقویت گشت‌های مامورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب و مامورین حفاظت منابع طبیعی و اموراراضی به صورت مستمر برای جلوگیری از هدر رفت منابع برای حفاظت از آب، خاک و منابع ملی هم تاکید کرد.

اسپانلو افزود: قوانین اختیارات حفاظتی لازم را در تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی رزاعی و باغی و قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به متولیان داده است.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال دادسرای مرکز استان ماموریت داده ایم تا استفاده به موقع و صحیح از این اختیارات حفاظتی را بررسی و در صورت کوتاهی، با مدیران متخلف قاطعانه برخورد کنند.

وی تاکید کرد: حفاظت از زمین‌های کشاورزی، منابع آبی و جنگل‌ها و مراتع به عنوان امین به دستگاه متولی سپرده شده و در مقابل کوتاهی‌های مدیران در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها: دادگستری ، قلع و قمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.