مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مرجع تصمیم‌گیری برای نرخ لباس دانش‌آموزان نیست.

عاطفه سادات مدبرنژاد، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مدارس نباید به صورت سالانه طرح و رنگ لباس را تغییر دهند.

وی افزود: طبق ماده ۸۵ آیین نامه اجرایی مدارس، انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی به عهده شورای مدرسه و برنامه ریزی و اقدام برای تهیه آن با هماهنگی شورای مدرسه بر عهده انجمن اولیاء و مربیان است. برای آن که خانواده‌ها تحت فشار قرار نگیرند، اگر لباس سال قبل امکان استفاده دارد، مدارس نباید آن‌ها را اجبار به تهیه روپوش جدید کنند.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نرخ نامه‌های ابلاغی از سوی مراجع مربوطه با ذکر نوع و مقدار پارچه و سایر مولفه‌ها تهیه شده و به مدارس و اطلاع خانواده‌ها می‌رسد؛ ادامه داد: رعایت نرخ نامه از سوی تولیدی‌ها اجباری است و انجمن اولیاء و مربیان به عنوان مسئول برنامه‌ریزی برای تهیه لباس دانش‌آموزان باید بر اجرای دقیق نرخ و کیفیت لباس نظارت کند. 

مدبرنژاد با بیان این که آموزش و پرورش مرجع تصمیم‌گیری برای نرخ لباس دانش‌آموزان نیست گفت: هزینه لباس فرم از طرف صمت و اتحادیه‌های مربوطه تعیین می‌شود و ادارات کل صمت در استان‌ها و اتحادیه‌های مربوط نرخ را مشخص می‌کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر نرخ مصوب در استان‌های مختلف و مقاطع مختلف متفاوت است؛ افزود: برنامه‌ریزی برای روپوش مدارس از اردیبهشت انجام شده است؛ والدین می‌توانند با مراجعه به تولیدی‌ها روپوش فرزندشان را تهیه کنند.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره سرویس مدارس نیز عنوان کرد: از شهریور سال گذشته آیین نامه‌ای مصوب و ابلاغ شده که بر اساس آن بحث سرویس مدارس به وزارت کشور و به طور دقیق دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار شد و عملا بر اساس آیین نامه جدید،آموزش و پرورش حق دخالت در سرویس مدارس را ندارد و فقط اطلاع رسانی به والدین جهت ثبت‌نام در سامانه سپند را بر عهده دارد که ثبت‌نام در این سامانه تا ۲۶ تیر نیز تمدید شده بود اما با توجه به اینکه نتایج مدارس سمپاد و نمونه دولتی هنوز مشخص نشده است، به وزارت کشور درخواست تمدید مهلت ثبت نام را داده‌ایم تا جاماندگان ،مرداد در سامانه سپند ثبت نام کنند. امیدواریم که به بهترین شکل برنامه‌ریزی از سوی وزارت کشور انجام شود.

مدبرنژاد اظهار کرد: بیش از ۴۵۰ هزار نفر درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کرده‌اند و قطعا با ثبت نام جاماندگان آمار بیشتر می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار