نشاطی گفت: نزدیک ۳ هزار سالن ورزشی در اختیار بسیج است و در ابلاغیه به استان‌ها خواستار فعال شدن خانه‌های کشتی در سراسر کشور شدیم.

محرم نشاطی رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در نشست خبری برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور  بسیجیان در سالن شهدای هفت تیر تهران گفت: سازمان بسیج ورزش کشور یک شبکه مدیریتی قوی است و حتی نسبت به فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان در اکثرا رشته ها در سطح محلات فعالیت دارد.

او ادامه داد: یکی از رشته‌های پرمخاطب و ویترین ورزش رشته کشتی است. کشتی‌گیران بسیجی ما توانستند ۱۶ مدال ارتش‌های جهان (سیزم) را در کشور آذربایجان را از آن خود کنند و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردند. بستر ورزش و کشتی این توان را داشت مقابل کشورهایی که برخی از آن‌ها مخالف ما هستند پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاورد.

رئیس ورزش سازمان بسیج کشور اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار سالن ورزشی در اختیار بسیج است و در ابلاغیه به استان‌ها خواستار فعال شدن خانه‌های کشتی در سراسر کشور شدیم. با توجه به ظرفیت‌ها و نیروی استانی که در اختیار داریم می‌توانیم کمک زیادی به رشد و توسعه ورزش کشتی در سراسر کشور داشته باشیم.

او تصریح کرد: ما مجوزی را برای هیچ سپاه استانی برای حضور در این رقابت‌ها صادر نکردیم مگر این که مسابقات انتخابی را برگزار کرده باشند. مسابقات با استقبال بسیار خوبی برگزار شد و قطعا نوید روزهای خوبی را برای کشتی بسیج و کشور خواهد داشت. در حال حاضر تیم کشتی مقاومت مازندران جزو ۴ تیمی بود که به مرحله نهایی رفت و قطعا برای سال بعد تیم‌های بسیج در لیگ برتر و هم‌چنین لیگ‌های رده‌های سنی مختلف حضور خواهند داشت.

نشاطی گفت: تمام تلاش سازمان ورزش بسیج کشور کمک به توسعه ورزش مخصوصا در رشته‌های افتخارآفرین مثل کشتی است و قطعا حضور پررنگی در رویدادهای کشتی خواهیم داشت.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قراردادن امکانات ورزشی سپاه و بسیج به ورزشکاران گفت: یکی از افتخارات بسیج وجود ۵۰۰ پایگاه استعدادیابی بسیج در کشور است. متاسفانه به غیر از سازمان بسیج ۳ یا ۴ نهاد دیگر که باید در بحث استعدادیابی فعالیت می‌کردند، کار خاصی انجام ندادند. ما توانسته‌ایم در اکثر این پایگاه‌های استعدادیابی رشته کشتی را فعال کنیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. ما بهترین مربیان کشتی را در این پایگاه‌ها به کار گرفتیم و ظرفیت‌های خوبی در رشته کشتی در بسیج پدید آمده است.

نشاطی افزود: دیواری بین بسیج و جامعه ورزش وجود ندارد و قطعا می‌توانیم موفقیت‌های خوبی را در ورزش کسب کنیم. رشته کشتی یکی از رشته‌های کاربردی است که ما می‌توانیم خیلی از حرف‌های‌مان را با این رشته به کل جهان برسانیم. کشتی یک رشته آیینی و مذهبی برای ماست. یک بازیکن معمولی در فوتبال ۵ یا ۶ میلیارد تومان می‌گیرد، اما حسن یزدانی که تاپ‌ترین کشتی‌گیر ماست ببنید چقدر در کشتی درآمد دارد؟‌ همه مردم روی کشتی حساب ویژه باز می‌کنند. با توجه به این که محوریت برای ما اخلاق مداری است خود را مکلف به حمایت از کشتی می دانیم.

او با اشاره به قانون سرباز قهرمان، گفت: باشگاه مقاومت کشتی‌گیران مشمول خدمت سربازی را به خدمت می‌گیرد تا بتوانند رشته کشتی را در تیم‌های ما دنبال کنند. بسیج ۳۵۰ تیم در کشور دارد که آمار منحصر به فردی است. این قول را می‌دهم بسیجیان کشتی‌گیر نیز حرف اول را در کشتی در سال‌های آتی خواهند زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار