وحید گفت: ۱۱۵ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان کرمان در نظر گرفته شده که ۱۰ درصد کل اعتبارات کشور است.

 وحید در سفر به کرمان گفت: استان کرمان، استانی خاص است و مشکلات خاص خود را دارد.

وی افزود: طبق ارزیابی اخیر که بر روی دشت‌های برخی از استان ها: چون کرمان، خراسان رضوی، البرز و دیگر استان‌ها انجام شد، تفسیر نتایج نشان داده که شرایط خوبی نداریم و برای نجات زمین‌ها باید به سمت مدیریت مصرف، الگوی کشت و بهروی و طرح‌های آبخیز داری برویم.

وحید با اشاره به اینکه وقتی یک بند خاکی در شهداد ۸ چاه را تغذیه می کند، اقدامی ارزشمند بوده است، تصریح کرد: از این گونه اقدامات در عنبرآباد، ریگان و  رفسنجان هم داشتیم که امسال هم سهم خوبی  برای کرمان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: اعتبار آبخیزداری برای استان کرمان، ۱۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و این یعنی ۱۰ درصد کل اعتبار کشور است.

 وحید گفت: برای حل مشکلات، نیازمند طرح جامع هستیم، طرحی که انسجام در بدنه دولت داشته باشد و مشارکت سهیم شدن مردم در منابع آبخیز داری را رقم زند.

وی یاد آور شد: ۱۴ میلیون هکتار در کشور کانون بحران داریم که ۲ میلیون هکتارش در کرمان است و  اگر به آن  نرسیم و به دنبال راهکار نباشیم، ایک کانون بحران  بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدفمان حفظ آب و خاک است، افزود: برای رهایی از مشکلات خشکسالی و از بین رفتن زمین‌ها، اجرای طرح بیولوژیک و تلفیق شدن طرح بیان زدایی و طرح‌های آبخوان داری می تواند تاثیر گذار باشد.

فداکار، استاندار کرمان نیز گفت: در حوزه منابع طبیعی در استان ۲ اداره کل وجود دارد  و ما در جنوب مشکلات کمتری داریم.

وی افزود: کویر، بخش قابل توجهی از استان را پوشش داده است و با تعامل با شرکت‌ها می‌توان کار‌های خوبی در زمینه‌های آبخیز داری انجام داد. همان گونه که شرکت بوتیا در چندین هکتار زمین با مطالعه و اجرا به خوبی طرح آبخیزداری را انجام داده است.

وی خواستار اختصاص زمین برای دپو و انبار دارویی گیاهان دارویی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار