مرحله نخست طرح مرمت و ساماندهی و احیای مجموعه بزرگ بازار کهنه و تاریخی خوی شامل تیمچه میر هاشم به بهره‌برداری رسید. 

 مرحله نخست طرح مرمت و ساماندهی و احیای مجموعه بزرگ بازار کهنه و تاریخی خوی شامل تیمچه میر هاشم به بهره‌برداری رسید.  این آیین به صورت ویدئو کنفرانس توسط ضرغامی وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور و با حضور فرماندار خوی و جمعی از مسئولین استانی و شهری برگزار شد. 

فرماندار خوی در این آیین گفت: بخش تیمچه و هشتی میرهاشم با هزینه کرد اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، مرمت و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت. 

" کریم علی نژاد" افزود:مرمت تیمچه و هشتی میرهاشم شامل ۱۲ غرفه مغازه، سردرها،تعویض گنبدها،جداره سازی،تخت سازی و ساماندهی کاروان سرای خان می شود. 

نماینده دولت مردمی در شهرستان گفت: شهرستان خوی با فرهنگ و تمدن ۸ هزار ساله دارای اثار تاریخی بینظیری است که در فهرست اثار ملی و جهانی ثبت رسیده که یکی از این اثار بازار تاریخی خوی می باشد. 

وی گفت:در دولت شهید جمهور بخش های زیادی از مجموعه تاریخی بازار خوی با تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته که مرحله نخست آن امروز افتتاح می شود. 

مقام عالی شهرستان خاطر نشان کرد: مجموعه بازار تاریخی خوی که قدمت ان به صفویه برمیگرده دارای بیش از یک هزار باب مغازه، چهار کاروانسرا و حمام و مساجد می باشد. 

علی نژاد تصریح کرد: این بازار تاریخی اهمیت بسزایی در اعتلای تجاری و مبادلات فرهنگی و اقتصادی از دوره صفویه تاکنون داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.