رضا خواجه ای گفت: طی سه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۸ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و یک هزار و ۸۹۷ فقره برای واحدهای مسکونی شهری به همت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شد.

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۹ هزار و ۹۳۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی استان به میزان ۸۳.۷ درصد کل این واحدها صادر شده و استان زنجان در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال پیش بینی می شود، بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

این مسئول ادامه داد: این نهاد به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی دارد که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد، افزود: برای نهادینه سازی این سیاست، ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاستهای توسعه ای مناطق روستایی از جمله آنهاست.

این مسئول ادامه داد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.