بخشدار جبالبارز گفت: بر اثر سهل انگاری عامل انسانی ۵هکتار از اراضی جنگلی دهستان سقدر در جبالبارز جیرفت طعمه حریق شد.

سعیدی گفت: ظهر امروز خبر بروز آتش سوزی در حاشیه دهستان سقدر اعلام شد که بلافاصله دستگاه آتش نشانی شهرداری جبالبارز برای اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به وزش باد در محل حادثه میزان گسترش آتش را چند برابر کرده بود که با توجه به حضور نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های امدادی در محل و همچنین کمک از دستگاه‌های آتش نشانی شهر‌های جیرفت و دهبکری از پیشروی آتش جلوگیری شد.


بخشدار جبالبارز با بیان اینکه تا رسیدن دستگاه‌های شهر‌های همجوار خودروی آتش نشانی مرکز بخش جبالبارز توانست با همکاری نیرو‌های مردمی و امدادی از سرایت آتش به دیگر مناطق اطراف جلوگیری کند افزود: در مرحله اول با اطفای حریق پایان کار خاموشی آتش سوزی اعلام شد که پس از ساعاتی مجددا با بروز آتش از یک نقطه مجددا دستگاه‌های آتشنشانی در محل حاضر و برای بار دوم کار اطفا را انجام دادند.

سعیدی بیان کرد: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید و فقط قریب ۵هکتار از عرصه‌های جنگلی نظیر بادام کوهی و گونه‌های مرتعی در آتش سوخت.

وی از خسارت و حرارت آتش به باغ‌های اطراف خبر داد و گفت: در مرحله اول علت آتش سوزی عامل انسانی مشخص شده است که برای بررسی بیشتر و میزان خسارت کارشناسان در حال برآورد و تایید نظریه نهایی علت حادثه هستند.

بخشدار جبالبارز جیرفت افزود: با توجه به وجود پدیده باد در محل همچنان نیرو‌هایی در جهت احتیاط در حال رصد هستند تا از شعله ور شدن احتمالی آتش جلوگیری کنند.

برچسب ها: مراتع ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.