خطیب جمعه اهواز گفت: مردم هویت هستند و خدمت به مردم نشانه شرافت است. اگر دولت و مسئولان شانه خالی کنند نشانه تباهی دولت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۹ تیر) اهواز گفت: یکی از رسالت‌های خانواده تربیت یاور نظام مقدس امام زمان (عج) است. برترین اعمال در پیشگاه خدا انتظار فرج امام زمان (عج) است. انتظار موجب می‌شود که روح انسان همراه با روح ‌معصوم باشد و منتظر در راه اهداف اسلام و در رکاب خاتم الانبیا (ص) در جنگ‌های صدر اسلام به شهادت رسیده است. دستیابی به چنین مقامی، به این بستگی دارد که انسان از کمبود شخصی خود صرف نظر کند و به گشایش در کارهای امام و ماموریت‌های ایشان بیندیشید.

او افزود: اولین عنصری که باید در خانواده‌ها دنبال شود این است که باید با اهداف امام زمان آشنا شویم. دومین رسالت یقین به این اهداف است. انسان هرگز نباید از گشایش خداوند ناامید باشد. عنصر بعدی این است که انسان شب و روز نسبت به گناه مراقبت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: فضای محرم در خوزستان به ویژه در اهواز فضای امام حسینی (ع) است. این‌ها برای ما سرمایه است.

خطیب جمعه دزفول اضافه کرد: یکی از اساسی‌ ترین نیازهای جدی جامعه، امیدبخشی در زمان حال و آینده است‌؛ اگر مردم مأیوس شدند هرگز نمی‌توانند به قله راه پیدا کنند. یکی از عوامل ایجاد امید، اتحاد و همدلی است‌. رقابت در دوران انتخابات باید تبدیل به رفاقت شود. باید بدانیم که با هر گرایش و سلیقه، یک ملت هستیم.

او ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند یأس‌آفرینی کند. ما سرنوشت مشترکی داریم و یک پیکر هستیم.

امام جمعه اهواز گفت: مردم هویت هستند و خدمت به مردم نشانه شرافت است. اگر دولت و مسئولان شانه خالی کنند نشانه تباهی دولت است. اولین ماموریت دولت برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی به مردم است. باید به همه به یک چشم نگاه کرد. مسئول نباید خود را تافته جدا بافته بداند و باید مردم را در امور کشور سهیم بداند.

موسوی فرد افزود: علی‌رغم کارهای خوب دولت سیزدهم در بخش آبرسانی اما با کمال تاسف در روزهای اخیر، با کم آبی مواجه هستیم. آب در خوزستان فراوان است اما مسئولان استانی باید تلاش کنند در زمینه مطالبات جدی مردم به ویژه آبرسانی مدیریت جهادی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.