ترامپ با تاکید بر اینکه اختلاف‌ها در آمریکا باید حل شود و تفرقه‌ها از بین برود، گفت: من رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌پذیرم.

رئیس جمهور سابق آمریکا پنجشنبه شب (به وقت محلی) در آخرین روز برگزاری گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در نطقی به سیاست‌های دولت جو بایدن حمله کرد و مدعی شد که ملت آمریکا طی چهار سال دوران ریاست جمهوری وی، در حال افول بوده است.

ترامپ که به فاصله پنج روز پس از سوء قصد علیه وی، در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان حضور یافته بود، در سخنانی با تاکید بر اینکه من برای ریاست جمهوری همه آمریکا رقابت می‌کنم و نه نیمی از آمریکا، چون در برنده شدن برای نیمی از آمریکایی‌ها هیچ پیروزی در کار نیست، اظهار کرد: بنابراین من امشب با ایمان و افتخار رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌پذیرم.

وی همچنین با بیان اینکه دموکرات‌ها باید از سیاست برچسب زدن به رقبای سیاسی خود و معرفی آنها به عنوان تهدید علیه دموکراسی دست بردارند، افزود: من ناجی دموکراسی برای مردم آمریکا هستم.

ترامپ در ادامه گفت: اکنون زمان تغییر فرار رسیده است و ما نمی‌توانیم چهار سال دیگر این دولت را تاب بیاوریم.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه به حادثه ترور نافرجامش و فردی که در جریان آن جان خود را از دست داد و افرادی که به شدت مجروح شدند اشاره کرد و از حاضران در گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه خواست به احترام شخص کشته شده، سکوت کنند.

در جریان تجمع انتخاباتی این هفته در شهر «باتلر» ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام «توماس متیو کروکس» از فاصله ده‌ها متری از تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کردند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری خود دست و پنجه نرم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۹ تير ۱۴۰۳
خبر بد برای دنیا
آخرین اخبار