فرماندار سنندج گفت: ۷ موکب فعال در شهرستان سنندج برپا خواهد شد که در کنار خدمات اسکان و غذا، باید به امور فرهنگی نیز بیشتر پرداخته شود.

فرماندار سنندج، در جلسه ستاد اربعین شهرستان سنندج، با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائرین از مرز باشماق، بر لزوم ارائه خدمات بهتر نسبت به سال گذشته تاکید کرد، گفت: در سال گذشته زائرین از خدمات ارائه شده در شهرستان سنندج رضایت داشتند، اما باید نواقص سال گذشته احصا و در جهت رفع آن اقدام شود.

حسن عسکری با بیان اینکه امسال ۷ موکب فعال در شهرستان سنندج بر پا خواهد شد، افزود: در کنار خدمات اسکان و غذا، باید به امور فرهنگی نیز بیشتر پرداخته شود و بر مردمی بودن این مواکب تاکید می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی این حرکت بزرگ برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد و از ادارات خدمات‌رسان خواست زیرساخت‌های لازم را در محل برپایی مواکب فراهم کنند و تابلو‌های راهنمایی برای هدایت زائرین نصب نمایند.

عسکری به اهمیت والای ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در راه اعتلای اسلام و جلوگیری از انحراف جان شیرین خود را فدا کرد. 

فرماندار سنندج گفت: عاشورا و اربعین نه تنها متعلق به شیعیان و جهان اسلام است، بلکه امام حسین (ع) الگوی تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان است.

وی افزود: کنکره عظیم اربعین نماد وحدت و اقتدار امت اسلامی است و بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حضور پیدا می‌کنند. روح حاکم بر اربعین مردمی بودن آن است و امسال با شعار 'کربلا طریق القدس است' برگزار خواهد شد.

برچسب ها: محرم ۱۴۰۳ ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.