منابع مطلع می‌گویند اوباما به اعضای حزب دموکرات گفته است که جو بایدن باید «به طور جدی» قابلیت‌های خود برای نامزدی را بررسی کند.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از چند منبع مطلع گزارش داد که باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در روز‌های اخیر به متحدان دموکرات خود گفته است که احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان ماه) کاهش یافته و او باید «به طور جدی» قابلیت‌های خود برای نامزدی را بررسی کند.

اوباما پس از مناظره فاجعه‌بار بایدن مقابل دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان از او دفاع کرد، اما از آن زمان فقط یک بار با بایدن صحبت کرده و به نظر می‌رسد که این سکوت در چند هفته گذشته مواضع وی را نشان می‌دهد. 

گفته می‌شود اوباما در عوض با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفته و در این خصوص گفتگو کرده‌اند. در همین حال، پلوسی به طور خصوصی به بایدن در خصوص از بین رفتن شانس انتخاب مجدد هشدار داده است.

چندین مقام ارشد دموکرات می‌گویند افزایش فشار از سوی مقامات کنگره و متحدان می‌تواند بایدن را متقاعد کند که پس از لغزش‌های کلامی فراوان و تست کووید مثبت که سبب لغو برنامه‌های انتخاباتی او شده، از رقابت‌ها خارج شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار