برخی افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا می‌گویند او تا آخر این هفته از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد.

وبگاه آکسیوس به نقل از چند دموکرات ارشد که نام آنها فاش نشده می‌گوید فشار اعضای دموکرات کنگره و دوستان نزدیک رئیس جمهور آمریکا او را متقاعد خواهد کرد که تا آخر این هفته (روز یکشنبه) از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره‌گیری کند. این بدان معناست که رهبران ارشد حزب دموکرات و دوستان بایدن معتقدند وی نمی‌تواند تصورات مردم را در خصوص زوال شناختی خود تغییر دهد و در انتخابات برنده شود.

فشار‌ها برای کناره‌گیری بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری به خصوص در چند روز گذشته به سطوح بسیار بالایی رسیده است. نظرسنجی دیروز آسوشیتدپرس نشان داد که تقریبا دو سوم دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری او هستند. همچنین گفته می‌شود نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و مغز متفکر کمپین برکناری بایدن به او گفته است که هم نگران کاهش کمک‌های مالی است و هم نگران است که در صورت نامزدی بایدن، او شانس دموکرات‌ها برای پس گرفتن مجلس نمایندگان را نیز از بین ببرد.

از سوی دیگر، دستیاران ارشد بایدن، از جمله افرادی که پس از مناظره فاجعه‌بار در برابر ترامپ از او خواستند بماند و بجنگد اکنون خواستار کناره‌گیری وی شده‌اند.

پیش از این «چاک شومر» رهبر اکثریت سنا و «حکیم جفریز» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان هر دو به او گفتند که اگر کناره‌گیری کند، به نفع حزب و آمریکا خواهد بود. روزنامه گاردین می‌گوید بایدن که پیش از این مواضع سختی نسبت به کناره‌گیری داشت، پس از گفتگو با شومر و جفریز با دید بازتری نسبت به کناره‌گیری فکر می‌کند و از دستیاران خود سوالاتی در خصوص نتایج نظرسنجی‌ها پرسیده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار