مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۷ درصد بانوان استان اقدام به انتقال خون می‌کنند که ۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و در بین ۴ استان برتر هستیم.

مهدی زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان در زمینه اهدای خون بانوان جزو ۴ استان نخست قرار گرفته است گفت: اکنون میانگین اهدای خون بانوان در استان ۷ درصد است که این میزان در کشور ۴ درصد اعلام شده است.

او افزود: خراسان جنوبی در کنار استان‌های خراسان شمالی، لرستان و سیستان و بلوچستان با بیش از ۷ درصد حضور بانوان در مراکز خونگیری، جزو استان‌های برتر معرفی شده است.

مهدی زاده بیان کرد: در ۳ ماه نخست امسال ۴۳۱ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شده اند، اما با توجه به ظرفیت استان هنوز نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه داریم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی عنوان کرد: هر فرد سالم در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌تواند اهدای خون انجام دهد لذا بانوان نیز تا قبل از دوره یائسگی می‌توانند حداکثر ۳ بار در سال و در هر بار ۴۵۰ میلی‌لیتر خون اهدا کنند.

او گفت: بانوان در دوران حاملگی و تا ۶ هفته بعد از زایمان، در صورت داشتن سقط جنین و تا یک سال پس از آن، دوران شیردهی و دوران قاعدگی تا رفع علائم و شدت نباید خون اهدا کنند.

مهدی زاده گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی است و جان برخی از بیماران مانند مبتلایان به تالاسمی و سرطانی به خون وابسته است از بانوانی که شرایط لازم را دارند تقاضا داریم برای اهدای خون مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.