معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: موردی از پشه عامل انتقال بیماری تب دنگی تا این لحظه گزارش نشد، اما به دلیل احتمال خطر شیوع از طریق استان‌های همسایه، کادر درمان در آماده‌باش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی حشره‌شناسی است، گفت: طبق بررسی‌ها، پشه عامل بیماری تب دنگی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تا این لحظه صید نشده است.

سعید کساییان ادامه داد: علاوه‌بر پشه که راه اصلی انتقال بیماری تب دنگی است، انتقال از طریق مادر آلوده به ویروس به جنین و انتقال از طریق خون هم وجود دارد، با این حال کنترل گزش پشه مهم‌ترین راه پیشگیری از انتقال این بیماری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه مواردی از زاد و ولد پشه عامل تب دنگی در برخی مناطق کشور گزارش شده است، افزود: سمنان در آماده‌باش کامل برای اقدام به موقع در صورت گزارش بیماری تب دنگی و صید پشه ناقل آن است.

به گفته کساییان، نخوابیدن در فضای باز چه در طول روز چه در ساعات شب، استفاده از توری برای پنجره‌ها، استفاده از پشه‌بند در صورت خوابیدن در فضای باز، استفاده از حشره‌کش‌ها در صورت دیدن پشه در محل سکونت یا اقامت، نصب توری برای محافظت از کودکان بر روی کالسکه و استفاده از لباس‌های پوشاننده و بلند، از نکات پیشگیرانه از ابتلا به تب دنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.