معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: جمعیت و زیست احتمالی سه پشه عامل بیماری تب‌دِنگی، تب نوبه و سالک با تله‌گذاری در ۱۴ نقطه مختلف زیر پوشش این دانشگاه بررسی می‌شود.

کساییان گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی حشره‌شناسی است و برای انجام این وظیفه در ۱۴ نقطه زیر چتر این دانشگاه برای صید و بررسی جمعیت پشه و نوزاد حشره (لارو) تله‌گذاری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تله‌گذاری برای صید و بررسی جمعیت پشه و نوزاد حشره در مناطق مستعد رشد و تکثیر پشه‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، کارشناسان حوزه حشره‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای بررسی جمعیت سه حشره شامل مالاریا، سالک و آئدس در ۱۴ نقطه تله‌گذاری زیر چتر این دانشگاه ۳۵۰ ماموریت حضوری رفته‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان‌ به طور مداوم در کانون‌های مختلف مراقبت‌های حشره‌شناسی را انجام می‌دهند تا مناطق آلوده و پرخطر را شناسایی و عملیات پاکسازی از طریق سمپاشی ابقایی و از بین بردن تخم و نوزاد حشره (لاروکُشی) انجام گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پشه آئدس عامل تب دنگی که به تازگی در کشور شیوع یافته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه یافت نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.