مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از برگزاری چندین مانور یا رزمایش مهم از جمله رزمایش مواجهه با مواد خطرناک و مانور اسکان اضطراری در استان خبر داد.

مهدی برزویی،مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم اظهار کرد: امسال چهار مانور دور میزی و مباحثه‌ای و یک دوره مانور عملیاتی توسط مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم برگزار و چند مانور بزرگ نیز برای ادامه سال پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از جمله این موارد رزمایش مهم و حساس مواد خطرناک و دیگری مانور اسکان اضطراری است که مباحث تخلیه و اسکان و موارد اردوگاهی در وبگاه‌های غدیر و فدک انجام می‌شود، امید است با همکاری همه دستگاه‌ها یک بار بحث اسکان اضطراری در شهر قم انجام گیرد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه در شهرک صنعتی محمودآباد روزانه ۲۰ تن گاز کلر تولید و صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: این گاز از کمربندی شهر قم با کامیون‌های معمولی منتقل می‌شود.

برزویی ادامه داد: چنانچه تنها یک تصادف ساده در کمربندی برای این کامیون‌ها روی دهد برای کنترل تبعات آن باید بخشی از شهر را تخلیه کرد و این کار نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی اضافه کرد: بحث مواد خطرناک برای همه مناطق کشور خطرناک است و برای قم که محل عبور بسیاری از این موارد است مهم‌تر است و باید مدیریت و پیگیری دائم در این زمینه اتفاق بیفتد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: حمل این مواد دستورالعمل خاص خودش را دارد و کسی که این مواد را حمل می‌کند باید بداند چه چیزی از کجا و با مجوز چه نهادی در حال حمل کردن است، مسیر و مقصد این مواد نیز باید مشخص باشد.

برزویی گفت: این کامیون‌ها باید کد بین‌المللی یا برگه مشخصات ایمنی ماده مورد حمل داشته باشد که قریب به اتفاقشان ندارند و همین موجب می‌شود چنانچه آتش‌نشانی در اتفاقی مربوط به این خودرو‌ها حاضر شود نداند چه ماده‌ای در حال حمل است و همین مسئله نیاز به پیگیری و بررسی بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در این مانور‌ها تلاش می‌کنیم تا تمام ابعاد موضوع را تحلیل و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

 

برچسب ها: مانور ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار