همزمان با روز عاشورای حسینی، مردم جای جای استان یزد با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه زنی در غم امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند.

همزمان با روز دهم محرم الحرام و روز عاشورای حسینی مردم جای جای استان یزد با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه زنی در غم امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند. برپایی مجالس زیارت عاشورا و روضه خوانی و مرثیه سرایی در غم شهدای دشت کربلا از دیگر برنامه‌های روز عاشورا در استان یزد است. همچنین دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی در هر کوی و برزن یزد در حال سوگواری و عزاداری هستند و مردم نیز با توزیع شربت و نذورات از این عزاداران پذیرایی می‌کنند. 

کوچه‌های استان یزد از ابتدای محرم با نصب پرچم‌های حسینی بر در منازل وسرتا سر کوچه، سیاهپوش امام حسین (ع) و یاران باوفایش است ونوای روضه‌های محرمی در هر کوی و برزن به گوش می‌رسد. همچنین هیئت‌های عزدارای یزدی در روز عاشورا، طبق برنامه و جدول تنظیم شده منظم و به نوبت در صحن اصلی پایگاه انقلاب حاضر می‌شوند با سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری در سوگ سید الشهدا و یاران باوفایش در دشت نینوا می‌پردازند.

همچنین امروز مراسم عزاداری شهدای دشت کربلا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد. در این مراسم که با مداحی و مرثیه سرایی همراه بود، حاضران در سوگ امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش اشک ماتم ریختند. این مراسم روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هم از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ در دفتر نماینده و لی فقیه در استان و امام جمعه یزد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برپا است از عموم مردم دعوت شده تا دراین مراسم شرکت کنند.
 
در دیگر شهرستان‌ها و مناطق استان یزد نیز مردم با برگزاری آیین‌هایی در سوگ امام حسین (ع) و یارانش به عزاداری می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.