رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: براساس قانون خرید تضمینی تا پایان تیرماه قیمت محصولات مشمول قانون خرید تضمینی باید مشخص شود که تاکنون جلسه کمیسیون شورا برگزار نشده است.

قاسم پیشه ور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکنون جلسه کمیسیون شورا برای قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید برگزار نشده است که امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا هرچه سریع تر این جلسه را برگزار کند.

به گفته او، با برگزاری دیرهنگام جلسه شورای قیمت گذاری این امکان وجود دارد که کشاورز به سراغ کشت محصولاتی رود که برایش صرفه اقتصادی داشته باشد. اما به هرحال بعید است که تا مهلت قانونی که پایان تیرماه است، جلسه تعیین نرخ برگزار شود.

پیشه ور ادامه داد: در جلسه شورای قیمت گذاری و سیاست های حاکمیتی باید به هزینه تمام شده تولید و سود متعارف برای کشاورز توجه شود و شرایط به گونه ای نباشد که یارانه از جیب تولیدکننده به مصرف کننده پرداخت شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه تنظیم بازار تنها با تولید محقق می شود، افزود: براساس قانون خرید تضمینی، نرخ ۳۲ قلم محصولات کشاورزی مشمول قیمت گذاری باید تا پایان تیرماه اعلام شود تا کشاورز بر مبنای قیمت برای کشت تصمیم گیری کند چراکه کشاورزان برای حل مشکلات اقتصادی و گذراندن معیشت ناگریزند به سراغ کشت محصولاتی روند که برایشان صرفه اقتصادی دارد.

او ادامه داد: کشاورزی کشور ۱۰۰ درصد خصوصی است، لذا اگر حاکمیت نتواند تصمیمات درستی در حوزه قیمت گذاری اتخاذ کند یا مشوق هایی برای تولید در نظر نگیرد، مصوبه الگوی کشت همانند ۵۰ سال گذشته اجرا نخواهد شد.

پیشه ور گفت: ابلاغ مصوبه الگوی کشت باید با توجه به نظرات بخش خصوصی باشد که متاسفانه در سال های اخیر در اتاق های دربسته تصمیماتی در این خصوص گرفته شد، اما وقتی کشاورز می بیند که منافع اش در نظر گرفته نشده، مشارکتی نخواهد داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار