مستند «حاج مرزوق» به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی بابک مینایی دوشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۲۰ از شبکه تهران تماشایی می‌شود.

مستند «حاج مرزوق» درباره عزاداری‌های سنتی در ایران و همچنین ممنوعیت تعزیه و سوگواری برای امام حسین (ع) در دوران رضاخان است که به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. 

مستند «حاج مرزوق» در مورد سنت‌های عزاداری کهن ایرانی در طول تاریخ به ویژه دوران معاصر است، گفتگو با پیرغلامان حسینی و برخی افراد که خاطرات آن دوره را به یاد دارند و همچنین نمایش تصاویر مربوط به عزاداری‌های سنتی قدیمی بخش‌های مختلف این مستند را تشکیل می‌دهند.

در این مستند سابقه دیرینه فرهنگ عزاداری و سوگواری در میان ایرانیان به مناسبت ماه‌های محرم و صفر و شهادت امام حسین (ع) نمایش داده می‌شود.

مستند «حاج مرزوق» نشان می‌دهد که مردم ایران این فرهنگ را سینه به سینه حفظ کرده و عزاداری‌های سنتی را در اقصی نقاط کشور برپا کرده اند. در این بین برخی افراد با سابقه‌ای چند ده ساله به عنوان پیر غلام حسینی با کمک دیگر مردم، هیات‌های عزاداری را در ماه‌های محرم و صفر و همچنین اربعین حسینی مدیریت کرده اند. 

عاشورای دربند

مستند «عاشورای دربند» به کارگردانی حسین همایونفر سه شنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۲۰ از قاب شبکه تهران پخش می‌شود. 

این مستند به موضوع عزاداری امام حسین (ع) در شهر دربند که با حضور محبان و عاشقان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود، می‌پردازد.

مستند «عاشورای دربند» در روز عاشورا حسینی به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.