جانشین فرمانده انتظامی گیلان از راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس برای ارتقاء ضریب امنیت پایدار در ماه محرم خبر داد.

سردار حسین حسن پور، جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: حدود ۴ هزار نفر از مجموعه انتظامی استان در بحث ترافیکی و امنیتی با حدود ۸۵۰ تیم خودرویی و ۶۰۰ تیم پیاده، نظم و امنیت مراسم و دسته‌های عزاداری را فراهم می‌کنند.

او با بیان اینکه در گیلان حدود هزار هیئت و ۳۰۰ تکیه و ایستگاه صلواتی وجود دارد، افزود: اوج فعالیت این دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در این ایام افرادی در قالب محرم یار آموزش و در حوزه انتظامی و ترافیکی با پلیس همکاری می‌کنند، از همیاری آنها تقدیر و تشکر کرد و از مسئولان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری خواست به منظور پیشگیری از بروز حوادث حتما قبل از حرکت مسیر عزاداری خود را به پلیس اعلام کنند.

راه‌اندازی گشت‌های ارتقاء امنيت عزاداران حسینی در گیلان

سردار حسن پور همچنین بر استفاده از تابلو‌های شب نما و اعلام هشدار دهنده در شب‌ها برای بهتر دیده شدن دسته‌های عزاداری توسط رانندگان به هیئت‌های عزاداری توصیه کرد: برای عزاداری حتما از شانه خاکی خیابان‌ها و جاده‌ها استفاده کرده و ضمن مسدود نکردن مسیر حرکت خودرو‌ها از راه بندان و ایجاد ترافیک خودداری کنند.

گِل مالی خودرو‌ها جرم است

او همچنین گِل مالی خودرو‌ها را خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی و جرم قلمداد کرد و از شهروندان خواست: هنگام خروج از منزل در شب‌های محرم از بسته بودن درب ورودی حیاط و منزل مسکونی خود اطمینان حاصل کرده تا فرصت انجام سرقت برای سارقان فراهم نشود.

سردار حسین حسن پور، جانشین فرمانده انتظامی گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس در این ایام با راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس نسبت به ارتقاء ضریب امنیت پایدار در سطح استان اقدام کرده است، تصریح کرد: لازم است شهروندان ضمن همکاری با پلیس هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.