روزنامه آمریکایی، فرمانده شاخه نظامی حماس را یک چهره «اسرارآمیز» و «افسانه‌ای» که بارها از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ترور جان به در برده، معرفی می‌کند.

 رژیم صهیونیستی روز شنبه دست به حمله جنایتکارانه دیگری علیه فلسطینیان در منطقه المواصی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه زد و ۹۰ فلسطینی را شهید و ۳۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

مقامات صهیونیستی مدعی شدند که هدف از این حمله ترور «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس و «رافع سلامه» جانشین او بوده، اما بعدا اذعان کردند از سرنوشت او پس از این حمله اطلاعی ندارند.

روزنامه نیویورک تایمز در پی این تلاش ناکام مجدد صهیونیست‌ها برای از میان برداشتن محمد ضیف مطلبی را درباره این شخصیت محوری مقاومت فلسطین منتشر کرد.

این روزنامه ضمن توصیف از ضیف به عنوان یکی از معماران عملیات «طوفان الاقصی» نوشته است: «محمد ضیف، این چهره اسرارآمیز، کسی است که بار‌ها از تلاش‌های مکرر اسرائیل برای ترور گریخته و چند دهه است که توسط اسرائیل به عنوان یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد تعیین شده است.»

جنگ غزه

جنایت روز شنبه رژیم صهیونیستی در خان‌یونس

سمبل انعطاف‌پذیری

این روزنامه آمریکایی در ادامه مطلب خود تصریح داشته است: «محمد ضیف مورد تکریم محافل فلسطینی به سبب نظارتش بر توسعه توانمندی‌های نظامی حماس بوده و به عنوان سمبل انعطاف‌پذیری این گروه در نظر گرفته می‌شود؛ کسی که بار‌ها راه زنده ماندن را به رغم آنکه به عنوان یکی از اهداف اصلی یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در خاورمیانه تعیین شده، پیدا کرده است.»

نیویورک تایمز در ادامه مطلب خود با ذکر ترجمه‌ای از سخنرانی از پیش ضبط شده محمد ضیف که روز هفتم اکتبر گذشته همزمان با اجرای عملیات طوفان الاقصی نوشت که او در این سخنرانی گفت: «حماس این عملیات را انجام داد تا دشمن دریابد دیگر زمان آنکه بدون جواب پس دادن، دست به وحشی‌گری بزند گذشته است. امروز روز شما رزمندگان حق‌جو است تا این دشمن جنایتکار را دفن کنید. زمان او سر آمده است. هر کجا که آنها را پیدا می‌کنید به هلاکت برسانید. این ننگ را از سرزمینتان و مکان‌های مقدستان پاک کنید. مبارزه کنید و ملائک نیز در کنار شما خواهند جنگید.»

نیویورک تایمز در ادامه این مطلب خود نوشته است: «محمد ضیف سال‌هاست که حضور عمومی پیدا نکرده و تصاویر علنی کمی از او انتشار پیدا کرده است. ارتش اسرائیل در ماه ژانویه با انتشار تصویر مردی گفت که او محمد ضیف است؛ او در این تصویر در حال استراحت در زیر یک درخت دیده می‌شود.»

تصویر ادعایی از ضیف

تصویر ادعایی از ضیف

چهره‌ای افسانه‌ای

این روزنامه آمریکایی ادعا می‌کند: «گمان برده می‌شود او اکنون دچار معلولیت شده و احتمالا یک چشم خود و برخی اندام‌هایش را از دست داده باشد. اسرائیل خانه او را در سال ۲۰۱۴ بمباران کرده و همسر و پسر نوزاد او را کشت.»

نیویورک تایمز با ذکر مختصری از زندگی نامه این فرمانده حماس نوشته است: «ضیف در سال ۱۹۶۵ در یک خانواده فلسطینی فقیر به دنیا آمد و در اردوگاه آوارگان فلسطینی خان یونس در همسایگی با یحی سنوار، رهبر حماس در غزه، و محمد دحلان، یک رهبر ساکن تبعید جنبش فتح بزرگ شد.»

«ابراهیم المدهون» تحلیلگر نزدیک به حماس در یک مصاحبه، محمد ضیف را با شیخ «احمد یاسین» بنیانگذار حماس قابل مقایسه دانسته و نوشته است: «او در گروه حماس یک چهره افسانه‌ای است. اثر انگشت او را آنجا پیدا می‌کنید که گردان‌های قسام تغییر یافته و از تعداد محدودی گروه مسلح به سطح یک ارتش رسمی با ده‌ها هزار نیروی رزمنده ارتقا پیدا کرد.»

نیویورک تایمز در ادامه این مطلب آورده است: به گفته المدهون، محمد ضیف فرمانده گردان سایه که از اسرای اسرائیلی تحت اختیار حماس نگهبانی می‌کند، بوده و سرمایه‌گذاری چشمگیری در تولید تسلیحات و دستیابی گردان‌های القسام به فن‌آوری‌های جدید همچون پهپاد‌های شناسایی داشته است».

مهمترین استراتژیست نظامی حماس

تحلیلگران اسرائیلی نیز تصدیق می‌کنند محمد ضیف شاخه نظامی حماس را تبدیل به یک نیروی رزمنده قدرتمندتر و سازمان‌یافته‌تر کرد.

«مایکل میلشتین» یک افسر اطلاعاتی اسبق اسرائیلی که در امور فلسطین تخصص دارد از محمد ضیف به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژیست‌های نظامی حماس یاد می‌کند.

او درباره ضیف می‌گوید: «او قلب تپنده شاخه نظامی حماس است. ضیف فرمانده نیرویی متشکل از مبارزان نخبه، کماندو‌های دریایی و توانمندی‌های هوایی است».

او اضافه می‌کند: «او نیرویی را که حالا تقریبا در سطح ارتش رسمی یک کشور توانمندی دارد توسعه داده است.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۳
ماشاء الله . خدا شما رو حفظ و نصرت کنه ان شاء الله. دست حق پشت و پناهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۳
هیچکدام از کشور های عربی از فلسطینیان خوششان نمیاد به چشم ادمهای وطن فروش بهشون نگاه میکنن // تمام مشاغل پست و و کثیف را انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۳
آفرین بر تو ای رزمنده شجاع
امیدوارم نفس این رژیم کثیف رو خودت به پایان برسونی
خداوند پشت و پناهت باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۳
خداوند و فرشته هایش مراقب ایشان هستند
چونکه در راه حق ...خدمت میکنند
باطل نابود میشود ..مثل فرعون .شمر و یزید ....صهیونیست ها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۳
تو از کجا فهمیدی؟
Germany
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۳
بارها با جراحی پلاستیک صورت و اثر انگشت دستاشو تغییر داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ تير ۱۴۰۳
خب از زرنگی شه...
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۰۹:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۳
خداوند همه رزمندگان را حق علیه باطل را در سایه پنهانش نگه دارد .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۳
مخصوصا دختران و پسران این سرزمین که کف خیابون با یک مشت زامبی و حیوونهای آدم نما واسه عدالت می جنگند.