رییس ستاد اربعین کشور گفت: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین روز گذشته در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان خراسان رضوی اظهار کرد: تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیرایرانی در نظر گرفته شده است و هرگونه خدمات؛ استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه پیرامون زائران غیرایرانی مقیم و غیرمقیم گفتگو شد، ادامه داد: زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر نقاط به کشور وارد می‌شوند از مرز چزابه به سمت کشور عراق خواهند رفت.

رئیس ستاد اربعین کشور بیان کرد: مساله مهم این زائران موضوع حمل و نقل است که در این جلسه تاکید شد تا زائران پاکستانی باید با اتوبوس‌های خود به ایران وارد شوند.

میراحمدی در خصوص زائران مقیم نیز عنوان کرد: این افراد می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود برای ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت کنند.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی تصریح کرد: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵۰ هزار ریال صادر می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: برای زائران کشور که از اول صفر حرکت می‌کنند و معمولا تا ۱۲ صفر این تردد ادامه دارد، تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا موکب‌های ایرانی خدمات لازم را به زائران ارائه دهند.

میراحمدی تصریح کرد: مساله تأمین آب، یخ و سایه‌بان‌هان در مرز‌ها به نحو مطلوبی در حال تامین است و بازدید مشترکی از سوی وزرای دو کشور با هدف تامین امکانات لازم انجام شد.

برچسب ها: ماه محرم ، تردد زوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۳
آخر این چه کاری است که ریاضت بکشی و سلاما خود را به خطر بیاندازی که بزرگان دین این را نهی کردند این چه زیارتی است که اصلا بیشتر زوار دستشان به ضریح نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۳
قیمت دینار بیش از ده برابر پارسال شده.