دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان رضوی از رشد ۴ برابری جذب مشارکت‌های مردمی در پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

علی شیری دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: سال گذشته بخش حمل‌ونقل هوایی و ریلی در همکاری با مواکب برای اعزام خدمه عملکرد ضعیف داشت.

اوافزود: با توجه به ضعف عملکرد این بخش بر اساس قول مسئولین مبنی بر راه‌اندازی ۲ رام قطار ویژه اربعین امسال با همکاری استانداری خراسان رضوی پیگیری‌های لازم انجام شده است.

دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این نیز جهت تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مواکب توافقاتی صورت گرفته است، همچنین با همکاری بیمه معلم ارائه خدمات بیمه به مواکب انجام خواهد شد.

شیری با اشاره به میزان جذب مشارکت‌های مردمی برای اربعین در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳ و رشد متوسط ۴ برابری نسبت به سال گذشته بیان کرد: بیش از نیمی از این موفقیت حاصل تلاش بانوان بوده است.

او تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته با گمرک جهت تسهیل امور به ویژه حمل بار و کالای مواکب و مقررات و مراحل خروج از مرز نیز انجام شده است.

دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان رضوی تاکید کرد: عدم بارگیری کالای غیرمرتبط و غیرضروری با اربعین، همراه داشتن مجوز ۳ برگی صادره از گمرک، عدم بازگردان اقلام مصرفی مازاد از عراق، ثبت لیست اقلام غیرمصرفی و عدم انتقال به کامیون دیگر، تهیه و شارژ کیف پول الکترویکی و... از موارد ویژه و قابل توجه است.

شیری ضمن برشمردن وظایف و مسئولیت بازرسین مواکب بر توجه و دقت در رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها گفت: بارگیری کامیون‌ها با حضور بازرسین مواکب و با رعایت کامل ضوابط گمرک در بارگیری و اعزام کالای کامیون‌ها و عدم بارگیری کالا و اقلام غیر ضروری و ممنوعه و توجه به منویات و نیت نذورات مردمی و عدم بارگیری اقلام فاسد شدنی به ویژه گوشت انجام خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: حضور روحانی ناظر از ابتدا تا انتهای مراسم اربعین در تمام مواکب و همکاری و اهتمام ویژه به امور فرهنگی زیر نظر بعثه مقام معظم رهبری مورد تأکید ماست.

دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان رضوی با اشاره به کمیته‌های ۱۹گانه ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: امور انضباطی، امنیتی، بهداشتی و بازرسی از مواردی است که در راس امور مواکب به آنها توجه می‌شود.

شیری اضافه کرد: رعایت مقررات و ابلاغیات ستاد اربعین استان و پرهیز از هرگونه تخطی از وظایف مواکب در اربعین حسینی به نقش مواکب در جذب نذورات نیز مورد تاکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار