جزئیات طرح ویژه برای کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در شهر قم اعلام شد.

محمد عباسی گفت: نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف زیر مجموعه احداث شبکه معابر ایمن و روان، یکی از سیاست‌هایی است که در حوزه حمل و نقل و ترافیک به جد در حال پیگیری است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه مراکز کنترل ترافیک درباره وضعیت ترافیک با هدف روان‌سازی و بهسازی ترافیک و عبور و مرور شهری با ابزار‌های هوشمند اعمال‌نظر می‌کنند، افزود: دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های کنترل و نظارت، انواع سنسور‌های ترافیکی از جمله ابزار‌های کنترل ترافیکی است و در روانی جریان ترافیک شهری مؤثر است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از فعال بودن ۲۸ سامانه ثبت تخلف در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: دوربین‌های ثبت تخلفات و نظارتی در خطوط ویژه و محدوده‌های طرح ترافیک نیز فعال است.

عباسی با اشاره به تصادفات گسترده در عبور از تقاطع‌ها در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: به زودی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در همه تقاطع‌ها فعال خواهد شد.

وی گفت: در این طرح در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی رانندگی اگر سپر خودرویی از خط ایست رد شود، توسط سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف ثبت و خودرو اعمال قانون می‌شود.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم هدف از اجرای این طرح نظم و عبور ایمن در تقاطع‌ها دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی می‌شود، کاهش سرعت حرکت خودرو در معابر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار