مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۴۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: یک‌میلیون و ۳۲۸ هزار نفر جمعیت شامل ۴۸ درصد در ردیف بیمه شدگان تامین اجتماعی استان هستند.

میثم عابدی با بیان اینکه ۱۷ شعبه، ۱۷ کارگزاری و ۷ شعبه اقماری تامین اجتماعی در شهر‌های مختلف استان برای ارائه خدمات بیمه شدگان فعال است، افزود: ۱۷۶ هزار و ۶۸۶ نفر مستمری بگیر این نهاد هستند که ۹۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۸۰ هزار نفر بیمه شده تبعی هستند. 

وی با اشاره به اینکه ۶۴ هزار نفر از بیمه شدگان بازنشسته تأمین اجتماعی در استان هستند افزود: این مجموعه با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمات طرف قرارداد می‌باشد.

عابدی اضافه کرد: تعداد از کار افتادگان هم سه هزار و ۵۴۹ نفر هستند که ۵۰۸ نفر آنها به علت حوادث ناشی از کار از کار افتاده شده اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی بیمه شدگان خاص استان را نیز ۱۶۱ هزار و ۸۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل کارگران ساختمانی، رانندگان، بافندگان، باربران، خادمین مساجد، زنبورداران، مشاغل آزاد و بیمه اختیاری استکه بیشترین آنها از مشاغل آزاد هستند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

عابدی با اشاره به وجود ۴۰ هزار و ۶۱۲ کارگاه ادامه داد: تعداد کارگاه‌های دارای یک تا پنج نفر ۳۳ هزار و ۸۱۳ مورد، کارگاه‌های ۱۱ تا ۵۰ نفر سه هزار و ۱۰۵ مورد، پیمانکاری دارای قرارداد فعال چهار هزار و ۱۷۵ کارگاه، تعداد کارگاه‌های ۶ تا ۱۰ نفر سه هزار مورد و کارگاه بیش از ۵۰ نفر ۶۸۱ مورد است.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال جاری ۴۳۲ مورد کمک هزینه ازدواج، ۲ هزار و ۳۱۶ مورد غرامت ایام بیماری،۱۲۷ مورد کمک هزینه کفن و دفن و ۷۳۹ مورد اروتز و پروتز پرداخت شده است.

عابدی بیان کرد: ماهیانه بیش از هزار و ۴٠ میلیارد تومان توسط سازمان مرکزی جهت ارائه خدمات به جامعه هدف به استان تزریق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.