مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: محور گفتمانی ما در محرم امسال تبیین و روایت درست از دارایی‌های مردم ایران است که از طریق مقاومت حاصل شده است و تنها به مردم غزه منتهی نمی‌شود؛ بلکه شامل خانواده مقاوم و مادر مقاوم هم می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده، با اشاره مهم‌ترین رویکرد‌ها و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در ایام محرم و صفر گفت: در سال‌های اخیر به ویژه محرم امسال ۳ موضوع بانوان، نوجوان و خانواده در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مسئله بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در قم بیش از ۴۵۰ هزار خانواده (یعنی مادر) داریم. بیش از ۵۰ درصد از دانش‌آموزان ما دختر هستند و این عزیزان در بیش از ۵۰۰ مدرسه ابتدایی و دبیرستان در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام شعبان زاده عنوان کرد: بانوان مبلغ در بوستان‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی بانوان، دانشگاه‌ها و مدارس حضور دارند،در رویکرد جدید سازمان ما و مبلغین در مکان‌هایی حاضر می‌شویم که مردم حضور داشته باشند. ما در ساختار جدید بیش از ۱۰۰ حسینه کودک در هیئت‌های استان قم داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: ما در استان قم بیش از ۲ هزار مبلغه داریم. در محرم امسال ۳۰۰ هیئت و محفل خانگی فعال با محوریت تبیین و اقامه عزاداری سیدالشهدا (ع) در حال برگزاری است. در دهه اول محرم امسال ۵۳۰ مبلغ در میادین مختلف نقش‌آفرینی داشتند.

حجت الاسلام شعبان‌زاده تصریح کرد: ما در استان قم حدود ۲۵۰۰ هیئت داریم که ۳۰۰ هیئت ویژه بانوان، ۲۰۰ هیئت ویژه مهاجرین و ۲ هزار هیئت دیگر مربوط به حسینه کودک، دختران، بانوان و آقایان می‌شود. ما در قنوات ۴۹ هیئت، در غرب استان (جعفرآباد و دستجرد) ۱۶۰ هیئت و در کهک ۹۶ هیئت فعال داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تعریف مأموریت‌های اجرایی در برنامه‌ها اظهار داشت: سازمان تبلیغات با مردم به صورت مستقیم ارتباط ندارد، بلکه از طریق فعالین فرهنگی، اجتماعی در قالب هیئت، مسجد، کانون، محفل و پایگاه‌هایی که کنشگران حضور دارند با مردم ارتباط برقرار می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: مأموریت اصلی ما توانمندسازی مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند است. یکی از فصل‌های ارتباط ما توانمندسازی مهارتی است. ما در محرم امسال مجموعاً ۴۷۰۰ مبلغ در حال تبلیغ در سراسر استان قم هستند. از این تعداد ۵۳۰ نفر از بانوان و مابقی از آقایان هستند. 

حجت الاسلام شعبان‌زاده گفت: محور گفتمانی ما در محرم امسال تبیین و روایت درست از دارایی‌های مردم ایران است که از طریق مقاومت حاصل شده است و تنها به مردم غزه منتهی نمی‌شود؛ بلکه شامل خانواده مقاوم و مادر مقاوم هم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: میادین مقاومت ما اراده کارآفرینان، مقاومت بانوان باعفت در برابر تهاجم فرهنگی است. مراد از روایت دارایی‌های مردم ایران در عرصه مقاومت شامل مقاومت در حوزه اقتصاد، فرهنگ، دیپلماسی و تعاملات جهانی و ... هم می‌شود.

حجت الاسلام شعبان‌زاده در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، عنوان کرد: ما باید ابتدا یک توسعه مفهومی به معروف قرار دهیم. مفهوم درست معروف یعنی نشر خوبی‌ها؛ برای نمونه می‌توان آیین تجلیل از پیشکسوتان و عناصر اقامه عزاداری سیدالشهدا یاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: در سال گذشته ۸۵ درصد از مردم ایران در یکی از شب‌های محرم در محافل اقامه عزاداری سیدالشهدا مشارکت داشتند. حدود ۴۹ درصد از مردم ایران هر ۱۰ شب محرم در مساجد و هیئات حضور داشتند. ما در دهه اول محرم امسال در قالب ۱۷ تیم جهادی، شبانه از ۵۰۰ هیئت بازدید می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: وقتی صحبت از اقامه امر معروف می‌کنیم، بخشی ناظر به کار اثباتی است که موجب توسعه دامنه معروف می‌شود. دیدن افرادی که گمنام هستند و کمک به اقامه امر معروف می‌کنند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او  تصریح کرد: با توجه به این که دشمن به دنبال آن است که معروف‌ها را منکر و منکر‌ها را معروف کند. اگر امام حسین (ع) شهید شد بخاطر جابجایی ارزش‌ها بود. مبلغین، مداحان و شاعران نباید بگذارند این جابجایی ارزش‌ها در جامعه ما اتفاق بیفتد. مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از مهم‌ترین محور‌های امر به معروف است.

شعبان‌زاده در پاسخ به این سوال که تنظیم شیوه‌های تربیتی برعهده کدام سازمان‌ها و نهادهاست، گفت: ۳ مجموعه از متولیان امر تبلیغ در کشور هستند؛ حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار