امام جمعه میبد، خواستار تدوین طرحی به عنوان منشور برای ارتقای هیئت‌ها و نظام عزاداری تراز و نظام فرهنگی حاکم بر عزاداری‌ها شد.

 آیت الله  علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد، گفت: هیئت‌های مذهبی در فرهنگ سازی ارزش‌ها، رفع فقر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان نقش مهمی دارند و باید هر سال این نقش و نظام عزاداری قوی تقویت شود.

 امام جمعه میبد، خواستار تدوین طرحی به عنوان منشور برای ارتقای هیئت‌ها و نظام عزاداری تراز و نظام فرهنگی حاکم بر عزاداری‌ها شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، اهمیت پرداختن به دفاع مقدس، مقوله شهادت، ترویج شعائردینی و انتقال این مفاهیم به نسل جوان را یادآور شد و افزود: باید با تشکیل کارگروهی و تدوین طرحی برای صیانت از تاریخ، ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل جوان اقدام کرد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: لازم است این طرح با تقسیم کار و تعیین مهلت یک ماهه برای ابلاغ به بخش‌های مختلف در جهت برگزاری نهمین یادواره شهداء با رویکرد فرهنگ سازی ترویج و تعمیق فرهنگ شهادت و ارزش‌های شهدا و انتقال پیام به نسل جدید ارائه شود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری، برگزاری کنگره شعر توحیدی را از افتخارات شهرستان میبد بیان کرد و خواستار انجام اقدامات لازم برای برگزاری این کنگره ملی در سال ۱۴۰۴ شد.

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: باید همه همت خود را برای داشتن شهری پاک و مبرا از آسیب‌های اجتماعی به کار ببریم. وی از نویسندگانی که دست به قلم شدند و از مواریث شهر با قلم خود صیانت کردند، قدردانی و بر جمع آوری آثار و ارائه طرح و نقشه جامع برای تدوین تاریخ و فرهنگ گذشته و تحقیق در مورد خلاء‌های موجود و پرداختن به آنها تاکید کرد. 

همچنین در این نشست در خصوص نوشتن کتاب در ارتباط با شهدا، شخصیت‌های تاریخی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، گزارش‌هایی ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار