گرمای شدید در تابستان، آب و هوای گرم، نور خورشید و اشعه‌های مضر فرابنفش حاصل از آن، می‌تواند برای پوست و سلامت آن ناخوشایند باشد.

به گفته متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با آغاز فصل تابستان، مراقبت از پوست در برابر گرمای خورشید و اشعه‌های مضر UV ضروری است.
 
این اشعه‌ها می‌تواند به سلامت پوست آسیب زده و منجر به پیری زودرس پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.
 
از جمله مشکلات در فصل گرم تابستان و آب و هوای گرم این است که نور خورشید مستقیم بر روی پوست می‌تابد و بر روی پوست و حتی مو‌ها تاثیراتی مانند لک پوستی در فصل گرما، آفتاب سوختگی، خشکی پوست، پیری و آکنه پوست، اشاره کرد.
 
با گرم شدن هوا و افزایش رطوبت در محیط، غدد چربی پوست شروع به تولید چربی طبیعی پوست می‌کند.
 
چربی ترشح شده، روی سطح پوست بر جای مانده و منجر به چسبندگی، چربی و مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.
 
تابستان و آکنه‌های پوستی
 
جوش‌های آکنه شایع‌ترین مشکلی است که در تابستان رخ می‌دهد.
 
افرادی که پوست چرب دارند بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند؛ زیرا باکتری‌ها و سبوم موجود در پوست با عرق ترکیب شده و باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه می‌شود.
 
اما با داشتن برنامه‌ای مناسب می‌توان تمامی مشکلات پوستی ناشی از گرمای هوا را به طرز چشمگیری کاهش داد.
 
پوست‌های خشک در فصل تابستان به مراقبت بیشتری نیاز دارد.
 
 چرا که به طور طبیعی، پوست خشک از رطوبت کافی برخوردار نیست و گرمای هوا، آن هم در مناطق خشک و گرم باعث می‌شود پوست رطوبت بیشتری از دست بدهد.
 
نبود آبرسانی پوست خشک در فصل تابستان، می‌تواند مشکلات جدی مانند پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک و اگزما را به همراه داشته باشد.
 
اگر پوستی چرب دارید، باید بدانید که به دلیل گرمای تابستان، ترشح سبوم و چربی پوست افزایش می‌یابد و به همین دلیل پوست مستعد جوش و آکنه می‌شود، در نتیجه بهتر است در برنامه مراقبت از پوست در تابستان برای پوست چرب، از کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید که روی پوست شما سنگینی نکند.
 
سلامت پوست در تابستان
 
لازم است در فصل گرما پوست خود را آبرسانی کنید.
 
استفاده از ضدآفتاب را جدی بگیرید.
 
در ساعات اوج گرما از خانه خارج نشوید.
 
مدت زمان حمام را کاهش دهید.
 
 به اندازه کافی آب بنوشید.
 
بسیاری از متخصصان پوست اعتقاد دارند که برنامه مراقبت از پوست در فصل تابستان یا فصل‌های دیگر سال باید متفاوت باشد تا به کاهش آسیب دیدگی پوست کمک کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.