استقبال دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری از رشته‌های فنی هنرستان‌ها افزایش یافت.

 رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش اداره کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از رشته‌های فنی در سطح استان گفت: سهم پایه دهمی‌ها در استان از رشته‌های فنی ۴۵ درصد است.

رحمت معین افزود: با توجه به اجرای طرح هم‌پوشانی رشته‌ها و توسعه متوازن رشته‌های آموزشی در مدارس و همچنین دستور رهبر معظم انقلاب در توسعه زمینه آموزش حرفه آموزی و ایجاد مهارت، ظرفیت پذیرش در این مدارس افزایش یافته است.

وی گفت: برای سال تحصیلی پیش رو ثبت‌نام پایه دهم براساس هدایت تحصیلی گروه "الف" و "ب" بیشتر در شاخه نظری تاکید می‌شود و در هنرستان‌ها براساس علاقه و تراز علمی پذیرش صورت می‌گیرد و هیچ محدودیتی در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ در استان پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش جذب شوند.

معین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ هنرستان و کار دانش (فحک) با ۶۷ رشته در سطح استان فعال است، گفت: امسال برای هنرستان‌های پسرانه رشته‌های موسیقی ایرانی، حمل و نقل و صنایع شیمیایی و مدارس دخترانه فتوگرافیک، گرافیک، خیاطی و مدیریت خانواده، تربیت کودک افزوده شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یک هنرستان نمونه دولتی دخترانه در هفت رشته گرافیک، فتوگرافیک، نرم افزار، صنایع شیمیایی، طراحی و دوخت وحسابداری فعال است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۷.۷ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توجیهی و آموزشی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان پایه نهم برای هدایت این گروه به سمت رشته‌های فنی، گفت: برای تشویق دانش‌آموزان به سمت این رشته‌ها و همچنین فرهنگ سازی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در سطح استان برگزار و سه سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی بین هنرآموزان برگزار و از ۲۰۰ هنرآموز و هنرجو برتر استان تجلیل شد.

معین اظهار داشت: برای توسعه و تجهیز مراکز هنرستانی نیز برنامه‌ها و حمایت‌های از سوی دولت اجرا شده است و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری و توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار