استاندار هرمزگان گفت: کار احداث واحد‌های شیشه و زنجیره سیلیس به خوبی در حال انجام است و اولین محصول شیشه استان سال آینده تولید و صادر می‌شود.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز  در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه زنجیره سلیس و تولید شیشه استان گفت: در توسعه زنجیره شیشه استان واحد‌هایی به صورت متمرکز و برخی به صورت منفصل در مناطق مختلف استان در حال راه اندازی است که بازار هدف بسیار خوبی دارد ازجمله هند و کشور‌های جنوبی حاشیه خلیج فارس عمده‌ترین بازار این محصول خواهند بود. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تجهیزات موردنیاز این واحد‌ها خریداری و به سایت حمل شده و کار پیشرفت مناسبی دارد، گفت: کار احداث واحد‌ها به خوبی در حال انجام است و اولین محصول شیشه استان سال آینده تولید و صادر می‌شود.

وی افزود: از ابتدای دولت در حوزه صنعت و معدن سه زنجیره نفتی، صنعتی و معدنی را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همزمان پیش می‌بریم، کار اکتشاف بر روی بیش از ۴۱ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های استان را آغاز کرده‌ایم و سیاست ما در قبال تمام مواد خام خروجی از استان، تعریف واحد‌های فراورش جهت ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر برای استان است. 

دوستی گفت: در زنجیره سیلیس، شهر شیشه تعریف شده و در زنجیره مواد نفتی هم پتروپالایش‌ها و پالایشگاه‌ها تعریف شده‌اند، یک بخش دیگر نیز مرتبط با کارخانه‌های صنعتی است که بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی تاکنون به بهره برداری رسیده است. 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دولت سیزدهم تاکنون، تأکیدداشت: از بیش از ۷۵۱ همت مجوز فعالیت صادر شده، بیش از ۳۶۳ همت پروژه‌ها آغاز شده که پیشرفت‌شان بیش از ۱۰ درصد است و بالغ بر ۱۰۰ همت از سرمایه گذاری نیز در این دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
 

تولید اولین محصول شیشه هرمزگان در سال آینده

تولید اولین محصول شیشه هرمزگان در سال آینده

برچسب ها: تولید شیشه ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.