مسئول روابط عمومی تعزیه عاشوراییان صحرارود فسا، گفت: تعزیه عاشورایان صحرارود فسا به عنوان بزرگترین تعزیه میدانی کشور در سال جاری با عنوان اشجع‌الناس در روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه در شهرستان فسا برگزار خواهد شد.

حمید حیدری در نشست خبری گفت: تعزیه میدانی شهرستان فسا سابقه ۲۲ ساله دارد، اما سابقه قدیمی تعزیه‌خوانی به روستای صحرارود فسا برمی‌گردد که در سال‌های اخیر تغزیه سنتی را در قالب تعزیه جدید به صورت میدانی ارائه کردند.

او ادامه داد: این تعزیه هر سال با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که موضوع برنامه امسال اشجع‌الناس است. در حادثه کربلا حضرت عباس (ع) شجاع‌ترین مرد میدان در کنار امام حسین (ع) جنگیدند و امروز افرادی هستند که با کشتار‌های فجیع مردم مظلوم غزه و مردم مسلمان را هدف قرار داده‌اند. اشجع‌الناس امروز فرزندان و رزمندگان شجاع ایران هستند.

حیدری افزود: بزرگترین تعزیه میدانی کشور به نام استان فارس است و افتخاری برای ما محسوب می‌شود که ۲۸ تیرماه برابر با ۱۲ محرم این تعزیه میدانی را به نمایش بگذاریم.

مسئول روابط عمومی تعزیه عاشورایان صحرارود فسا با بیان اینکه همه مسائل امنیتی مهیا است، گفت: در این روز اورژانس، آتش‌نشانی، آب پاش و ... محیا است. تعداد بازیگران بر اساس نوع نمایش مشخص می‌شود. امسال بالغ بر ۱۰۰۰ نفر بازیگر در این برنامه وجود دارند که با احتساب به افرادی که پشت صحنه حضور دارند این تعداد به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

او با اشاره به اینکه شش ماه از تمرین‌های گروه گذشته است گفت: مردم شهرستان فسا و روستا‌های اطراف چندین ماه درگیر تدارکات این برنامه بوده‌اند و در سازمان‌های مختلف هماهنگی لازم انجام شده است.

حیدری در خصوص زمان برگزاری تعزیه نیز گفت: کل زمانی که برای برنامه درنظر گرفته شده است از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ است، اما برنامه اصلی از ۱۶:۳۰ شروع می‌شود و تا ۱۷:۳۰ تمام خواهد شد.

او تصریح کرد: روز پنج‌شنبه، دوازدهم محرم در روستای صحرارود، در یک میدان تعزیه یک هکتاری و ۱۵ هکتار پارکینگ در اطراف آن برای وسایل نقلیه برگزار خواهد شد با احتساب اینکه تمام وسایل امنیتی مهیا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.