معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  خراسان جنوبی از بررسی مشکلات ۱۷ واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.

مشکلات پرونده ۱۷ واحد تولیدی خراسان جنوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  خراسان جنوبی گفت: این واحد‌ها در حوزه‌های زیرساختی از جمله برق، گاز، ضمانت نامه‌های بانکی و تسهیلات مشکل داشتند.

او با اشاره به امهال تسهیلات با هماهنگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: تسهیلاتی که از محل منابع داخلی بانک‌ها به عنوان وام جدید داده می‌شد، با هماهنگی با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مقرر شد که این وام‌ها به عنوان تسهیلات جدید بانک‌ها لحاظ نشود و امهال شود و از منابع داخلی خود بانک پرداخت شود. 

جعفری اظهار کرد: در خصوص مشکلات برق با شهرک صنعتی نیز با قرار دادن اعتبار لازم به شرکت برق مقرر شد خط انتقال برق به واحد‌های تولیدی انجام شود تا سریعتر وارد مدار تولید شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضمانت نامه‌های بانکی نیز بیان کرد: بعضی از بانک‌ها به علت مشکلاتی که واحد‌های تولیدی دارند، گا‌ها ضمانت نامه تولیدی صادر نمی‌کنند، لذا تصمیم گرفته شد با موافقت بانک‌ها و تعهداتی که برای بانک‌ها ایجاد کردیم، در موافقت نامه، ضمانت نامه برای واحد‌های تولیدی صادر شود.

او گفت: از آنجایی که بیشتر پرونده‌های تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران مربوط به مرکز استان است از فرمانداران تقاضا داریم تا طرح‌های شهرستانی را نیز به این کارگروه بیاورند. 

جعفری عنوان کرد: کسانی که دچار خسارت و مشکل می‌شوند و سرمایه گذاری آنها با مشکل بر می‌خورد، می‌توانند در این کارگروه مشکلاتشان را بررسی و رفع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار