فرمانده انتظامی بندرانزلی از رفع تصرف ۹۱۳ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " امیر وهاب زاده " گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در محدوده آبکنار - شیرسر شهرستان بندرانزلی و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.


فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فرد مورد نظر ۹۱۳ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار با پایه‌های چوبی و پرچین محصور کرده است.


این مقام انتظامی از معرفی متهم ۴۵ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال برآورد کردند.


سرهنگ " وهاب زاده" در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.