سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد از ایجاد زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی از طریق ظرفیت‌های تاسیسات گردشگری شهرستان عباس آباد، خبر داد.

نادر سحرخیز سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد در حاشیه جلسه با اعضای بسیج هنرمندان و هنرمندان صنایع‌دستی توجه به تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی را برای شهرستان عباس‌آباد همانند جاذبه گردشگری یاد کرد و گفت: باید تلاش شود با ایجاد بازار خرید از راه‌های مناسب ضمینه گسترش تولید و اشتغالزایی را فراهم نماییم.

او اصالت صنایع‌دستی و خاص بودن هنر دست هنرمندان و همچنین کاربردی بودن محصولات را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: تلاش برای کسب مهر اصالت، نشان ملی، ثبت یونسکو و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولیدی از جمله برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

سحرخیز ایجاد زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی از طریق ظرفیت‌های تاسیسات گردشگری شهرستان عباس آباد را یکی دیگر از برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی یاد کرد و گفت: ایجاد ویترین فروش در لابی هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین مراکز تجمیعی فروشگاهی از مهمترین اولویت‌های ارتقاء فروش محصولات صنایع‌دستی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

او افزود: باید تلاش کنیم با همراهی بسیج هنرمندان و دیگر مسئولین شهرستان در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات صنایع‌دستی گام برداریم.

شهرستان عباس آباد دارای بیش از ۳۰۰ هنرمند فعال صنایع‌دستی است که تولیداتی مانند سفال، سرامیک، حصیر، چادرشب، معرق، منبت، لاک‌تراشی، پیکره تراشی، گلیم، قلاب بافی و البسه محلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.