رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع اقلام اساسی مرحله اول شامل برنج هندی، شکر، گوشت گرم قرمز و مرغ منجمد در ایام محرم ۱۴۰۳ به میزان یک هزار و ۷۹۰ تن خبر داد.

 اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص توزیع کالا‌های اساسی در ایام محرم و صفر در استان گفت: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز در ماه محرم و صفر با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این کالا‌ها صرفاً برای توزیع در ماه‌های محرم و صفر در بین هیئات، تکایا و دسته‌های عزاداری در نظر گرفته شده و توزیع این اقلام با نرخ‌های مصوّب تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت افزود: هر سال با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین (علیه السلام)، پیش از آغاز ماه محرم، سهمیه‌های کالا‌های اساسی برای برگزاری مراسم عزاداری و در بین نمایندگان هیات‌ها، حسینیه‌ها و دسته‌جات سوگوار در تمامی شهرستان‌ها براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شهرستان توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام استان، مقدار تعیین شده از این اقلام براساس برش شهرستانی را به هیات‌های مذهبی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی و توسط معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ می‌شوند، تحویل می‌دهند افزود: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیات‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگواری سراسر استان قرار گرفته است.
فتحی ادامه داد: مجموع کل کالا‌های اساسی اختصاص یافته در مرحله نخست به استان برای ایام محرم و صفر یک هزار و ۷۹۰ تن است که به تفکیک سهمیه برنج هندی ۵۰۰ تن، شکر ۳۳۵ تن، گوشت مرغ منجمد ۷۱۵ تن و گوشت گرم قرمز نیز ۲۴۰ تن است.
وی در مورد نرخ کالا‌های اساسی اختصاص داده شده برای ایام محرم و صفر، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۳۵ هزار تومان، گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان، گوشت گرم قرمز برای مصرف کننده ۳۱۰ هزار تومان و شکر برای مصرف کننده هر کیلوگرم ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.