نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعای آمریکا مبنی بر استفاده از موشک ایرانی توسط انصارالله یمن در هدف قرار دادن کشتی نروژی اعلام کرد: ایران هیچ تسلیحاتی در اختیار انصارالله یمن نگذاشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که تحقیقات بر اساس بررسی لاشه نشان می‌دهد حوثی‌های یمن (انصارالله) احتمالاً در ماه دسامبر یک موشک کروز ضد کشتی ساخت ایران را به سمت یک نفتکش با پرچم نروژ در دریای سرخ شلیک کردند که تهران این ادعا‌ها را تکذیب کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به این ادعای استفاده از موشک نور ایرانی توسط انصارالله در هدف قرار دادن کشتی نروژی اعلام کرد: «ایران هیچ تسلیحاتی در اختیار انصارالله (حوثی‌ها) نگذاشته است، اما اطلاع داریم که آنها توانمندی نظامی زیادی را با اتکا به توان داخلی خودشان کسب کرده‌اند.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: «طولانی شدن جنگ علیه آنها، عامل اصلی توسعه توانمندی تسلیحاتی آنها است.»

آسوشیتدپرس مدعی شده است گزارشی که از سوی آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، حمله به کشتی استریندا که منجر به آتش سوزی در آن شد، به تهران به عنوان حامی اصلی حوثی‌ها در جنگ نزدیک به یک دهه یمن مرتبط دانست. این گزارش با یافته‌های یک گروه بیمه گر مستقر در نروژ مطابقت دارد که لاشه کشف شده موشک در استریندا را نیز مورد بررسی قرار داد. لاشه پیدا شده در کشتی همچنین توسط ارتش آمریکا تجزیه و تحلیل شد. ارتش آمریکا قطعات موتور موشک کشف شده در موشک را با موشک کروز بالستیک ضد کشتی ایرانی نور مقایسه کرد.

در این گزارش ادعا شده است: موتور توربوجت ایرانی طلوع-۴ که در موشک نور (موشک) استفاده می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله مرحله کمپرسور و استاتور که با بقایای موتور بازیابی شده از حمله حوثی‌ها به کشتی استریندا مطابقت دارد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهرماه ۱۴۰۲) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیرو‌های یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

ارتش یمن نیز در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۳
یمن خودش متخصصان زبده داشته با اینکه تسلیحات شو با ترفندها بین المللی منهدم شدند تا زمینه حمله عربستان و متحدانش فراهم بشه
ولی متخصصانش زنده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۲ تير ۱۴۰۳
دادگاه کیفری الکرخ عراق حکم اعدام همسر جنایتکار تروریست ابوبکر البغدادی را به جرم همکاری با گروه‌های تروریستی داعش و بازداشت زنان ایزدی در خانه خود صادر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۲ تير ۱۴۰۳
و البته این توانمندی داخلی را مدیون ایرانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۴۰۳
چرا نگفت که ما به یمن تسلیحاتی ندادیم ولی آمریکا و متحدانش هرتسلیحات کشور جمعی که مورد نیاز اسرائیل بود در اختیارش می‌گذارند این همه مردم بیگناه روزانه کشته می شوند حالا سازمان ملل جایگاهش کجاست دفاع از مردم عادی یا دفاع از کشتی‌هایی که برای اسرائیل کمک می رسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ تير ۱۴۰۳
سازمان ملل سازمان بی خاصیت ونمادین است که چشمش رابروی جنایت اسرائیل بسته وخفه شدفقط موقع زرمفت زدن طرفداری ازامریکای جنایت کارزبونش درازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۴۰۳
آمریکا وچهار کشور غربی وصهیونیسمهای یهودی حق اظهار نظر ندارند چون ناقض تمامی قوانین بین المللی هستتد این پدر سوخته هارا باید دُمِشان را گرفت واز سازمان ملل بیرون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ تير ۱۴۰۳
عجب دنیایی وعجب سازمانی شیاطین میتونن به کفتارهای صهیون تادندان مسلح کنند برای کشتن مردم بی پناه وغیرمسلح ودیگران نمی‌توانند به آنها برای دفاع ازخودشون سلاح برسونن عجب دنیای نایسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۳
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
و اروپا جنایتکار هم به همراه آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها بوده است.
آمریکا جنایتکار از سال 1982 تاکنون در تمامی جنایات همه گروه های تروریستی شریک جرم است. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون در تمامی جنایات داعش شریک جرم است.
اروپا جنایتکار از سال 1982 تاکنون در تمامی جنایات همه گروه های تروریستی شریک جرم است. اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون در تمامی جنایات داعش شریک جرم است.
متأسفانه هنوز هم برخی ها بعد از گذشت 45 سال که از جنایت های وحشیانه آمریکا، سه کشور اروپایی و مزدورانشان ضد علیه مردم ایران درس عبرت نگرفتند چرا؟
بهترین گرینه و بهترین پاسخ 100 درصد فقط لغو برجام است و هم ساخت بمب اتمی است و هم 100درصد واجب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۱ تير ۱۴۰۳
حمله امریکا جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.

حمله انگلیس جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود.
حمله انگلیس جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۳
آیا آنها باور می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۱ تير ۱۴۰۳
موشک ؟!؟! // موشک چی هست ؟؟// یمن خوردنیه یا پوشیدنی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۳
دروغ مصلحتی.خخخخخ..مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۱ تير ۱۴۰۳
پس این عربهای یمنی این اسلحه ها و تجهیزات رو با ورد و جادو از جیبشون در میارن.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۳
روزگار عجیبی است می دانید چرا ایران حوثی های یمن امریکا سعودی محمد بن سلمان گویا اینک تاریخ در حال برگشت به گذشته است با نگاه کوتاه به تاریخ صدر اسلام می توان به نقش غیر قابل حوثی های یمن و پدر جده عبدالمالک بدرالدین به نقش بی بدیل انان در گسترش دین اسلام و نابودی ساسانیان پی برد حال چرا این عقلای عالم با ان همه اندیشکده و انسانهای فرهیخته و اندیشمند با ان همه کراوات های خوشگل از نقش حوثی های یمن در تحولات جهانی نااگاه اند این عجایب هشتگانه جهان مدرن به حساب می اید و با سیاست فرار به جلو چه چیزی را می خواهند ثابت کنند الله علم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۱ تير ۱۴۰۳
حالا گذاشته باشیم
به کسی مربوط نمیشه...!
آخرین اخبار