سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش اعلام کرد که دفترچه­ سوالات نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی روی سایت این سازمان قرار گرفت.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش اعلام کرد که دفترچه سوالات نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی که عصر امروز پنجشنبه - ۲۱ تیرماه - برگزار شد، روی سایت این سازمان قرار گرفت.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش اعلام کرد که کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) چهارشنبه ۲۷ تیر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشورر قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز چهارشنبه سوم مردادماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

همچنین دفترچه سوالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج از کشور در روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه ۳۱ تیرماه منتشر می‌شود.

در آزمون نوبت بعدازظهر به داوطلبان گروه آزمایشی هنر یک دفترچه شامل ۱۰۰ سوال درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی - فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با مدت زمان پاسخگویی ۱۱۵ دقیقه تحویل داده شد.

همچنین داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز بر حسب زبان انتخابی خود، برای پاسخگویی به ۷۰ سوال زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، روسی و آلمانی) ۱۰۵ دقیقه فرصت داشتند.

دفترچه آزمون گروه آزمایشی هنر شامل دفترچه اختصاصی درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی هم اکنون منتشر شده است.

دفترچه آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز به صورت دو دفترچه شامل دفترچه آزمون زبان تخصصی انگلیسی و دفترچه آزمون زبان تخصصی آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی هم اکنون منتشر شده است.

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روز‌های ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود، اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، ۲۱ تیرماه و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه و برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور و ۱۵ کشور خارجی برگزار شد.

تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر برای رقابت در نوبت دوم این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنان را داوطلبان زن و ۳۷ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار