با توسعه زیرساخت‌های حوزه عشایری در شهرستان فریدونشهر خدمات رسانی به این قشر مولد جامعه نیز افزایش یافته است.

مدیرکل امور عشایری استان اصفهان گفت: ساخت جاده دره میلگان به پشندگان به طول ۱۶ کیلومتر از سال گذشته آغاز و هم اکنون ۶ کیلومتر آن زیرسازی شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.


مختار اسفندیاری با بیان اینکه با ساخت این راه ارتباطی ۲ هزار خانوار روستایی و عشایری منطقه پشتکوه فریدونشهر برای رسیدن به مقصد از راه مناسب تری برخوردار می‌شوند افزود: با بهره برداری از این جاده مسیر ۱۱۰ کیلومتری دره میلگان به پشندگان به ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

محمدجواد صفا فرماندار شهرستان فریدونشهر نیز پایان طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: برای رفت و آمد آسانتر عشایر هرسال حدود ۳۵۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایری شهرستان تیغ زنی و اصلاح می‌شود.


اصغردویستی مسول امور عشایری شهرستان فریدونشهرهم با اشاره به توزیع حدود ۳۰۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی بین خانوار‌های عشایری افزود: در مدت استقرار عشایر در این شهرستان هر سال بیش از ۷ هزار سیلندر گاز بین عشایرتوزیع و هزینه حمل و نقل آن به تمام نقاط شهرستان را امور عشایری پرداخت می‌کند.


هرسال در فصل کوچ عشایر، بیش از ۴ هزارخانوار عشایری، با بیش از ۲۴۰ هزارراس دام سبک و ۲۸۰ راس دام سنگین در شهرستان فریدونشهر مستقر می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار