در حالی که بارگذاری میزان مالیات مقطوع عملکرد ۱۴۰۲ صاحبان مشاغل از ابتدای این هفته در سامانه امور مالیاتی آغاز شده است، مدیر دفتر حسابرسی امورمالیاتی اعلام کرده که مبلغ مالیات برای برخی مشاغل صفر است و این افراد نیازی به پرداخت مالیات ندارند.

جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی اعلام کرد؛ مؤدیان با مالیات صفر نیازی به مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک و پرداخت مالیات ندارند، اما سئوالی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که کدامیک از صاحبان مشاغل مالیات نمی‌دهند؟

میزان مالیات مقطوع عملکرد ۱۴۰۲ (مؤدیان صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی) از ابتدای این هفته بارگذاری شده است و به‌تدریج تا پایان این ماه و نهایتاً تا دهم مردادماه همه مالیات‌های مقطوع تعیین‌شده بارگذاری خواهد شد.

با اینحال در طول هفته گذشته برای برخی مودیان پیامکی ارسال شده که مبلغ مالیات مقطوع آنان به‌میزان صفر اعلام شده و این افراد نیازی نیست که به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.

گفتنی است، واحد‌های تولیدی و خدماتی با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار، سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها، دفاتر گردشگری و زیارتی، کسب‌وکار‌های فعال در صادرات مواد خام، برخی تولیدکنندگان کالا‌های غیرنفتی و محصولات کشاورزی براساس قانون شامل نرخ صفر مالیاتی می‌شوند.

 همچنان که در دوره قبل از سال ۱۴۰۱ برای این بخش از مؤدیان به‌صورت سیستمی برگه قطعی صفر صادر شده بود امسال هم در صورتی که مراجعه نکنند برای آن مبلغ درآمد، مالیات قطعی صفر به‌صورت سیستمی صادر و در سامانه ثبت خواهد شد.

منبع: نورنیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار