معاون بندری سازمان بنادر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی طی سه ماه گذشته به ۷ونیم میلیون تن رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

جلیل اسلامی   معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تا ۱۸ تیرماه در بنادر کشور حدود ۷ میلیون تن کالای اساسی تخلیه  بارگیری  شده است گفت:   این در حال است که  میانگین  تخلیه و بارگیری کالا در سه سال اخیر سالانه ۲۵تا ۲۶ میلیون تن بوده است .

وی افزود:در بخش غلات حجم عظیمی از غلات در بنادر کشور داشته ایم و به شکل قابل توجه ای تخلیه اساسی کالا داشته ایم اما همچنان در لنگرگاه تعداد زیادی از کالاهای اساسی  به دلیل تخصیص ارز باقی مانده است و کشتی ها اعلام می‌کنند که ۱۶هزار تا ۱۷ هزار تن در روز تخلیه و بارگیری انجام می شود.

وی بیان کرد: صادرات غیر نفتی ۵۶ درصد رشد داشته است و از طریق مبادی دریایی و بندری انجام می شود.

اسلامی اظهار کرد: رشد صادرات کالاهای ما در بخش  انواع مصالح ساختمانی  بوده  بخشی در مواد غذایی است و مابقی در محصولات صنایع فولادی است که رشد خوبی داشته است‌.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی  تاکید کرد: ناوگان دریایی ما یک ناوگان تجاری، کانتینری ،نفتی، غله و کشتی گازی  بوده ودر حال حاضر ۴فروند در دریای خزر  در حال ساخت است‌.

وی افزود: در راه آهن رشت_  انزلی ارتباط برقرار شده و اولین پارتی های بار  هم در این بنادر تست شده است .

اسلامی گفت: بزرگترین پایانه مکانیزه معدنی در بندر شهید رجایی راه اندازی و بیش از ۱۰ میلیون  تن بار جابه جا شده و در حوزه  ترانزیت  دریایی هم  از طریق بنادر ۴میلیون تن کالا جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار